آخرین وضعیت گیشه سینما و پخش بلاتکلیف فوتبال

به گزارش شهرپنج فیلم کمدی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی پس از چند هفته که فیلم جدیدی ریسک اکران را قبول نمی‌کرد، سرانجام از روز سه شنبه، ۲۴ آبان‌ماه به چرخه اکران اضافه شد اما دقیقاً در سه روز ابتدایی اکران این فیلم شرایط جامعه به گونه‌ای پیش رفت که طبق اعلام کارگردان باید امروز، جمعه را آغاز اکران رسمی این فیلم دانست.

اطیابی چند روز قبل به ایسنا گفت: با توجه به اینکه برخی سینماها در روزهای گذشته تعطیل شدند و نیز به دلیل آماده نبودن مواد تبلیغاتی و تکمیل نبودن سالن‌ها قرار بر این است که از ۲۷ آبان ماه «بخارست» اکران جدی خود را شروع کند.

فروش فیلم در این سه روز و در سینماهایی که «بخارست» را نمایش دادند تاکنون به ۴۶۰ میلیون تومان رسیده است و حدود ۱۵ هزار نفر برای تماشای این فیلم بلیت خریده‌اند.

در حال حاضر تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده این فیلم نیز به ۲۰۰ سالن رسیده و سانس‌های نمایش‌دهنده آن هم اضافه شده است.

«بخارست» در حالی روی پرده رفته که ناآرامی‌های اخیر جامعه سبب کاهش مخاطبان سینما شده و نگرانی‌هایی برای وضعیت سینما به ویژه معیشت کارکنان و فعالان آن مطرح می‌شود. ‌طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در تابستان انجام می‌شد قرار بود سینما در پاییز امسال با نمایش فیلم‌های مخاطب‌پسند همراه باشد و همزمان با جام جهانی اکران فیلم‌ها ادامه داشته باشد اما تمام فیلم‌هایی که قرار بود روی پرده بروند فعلا برنامه‌ریزی برای اکران را متوقف کرده‌اند و گفت‌وگو با بسیاری از صاحبان آن‌ها نشان می‌دهد که همگی در انتظارند تا سرنوشت فیلم «بخارست» و میزان استقبال مردم از اکران آن را ببینند؛ حتی برخی سینماگران معتقدند میزان فروش این فیلم می‌تواند بر وضعیت تولید فیلم‌های جدید هم تاثیرگذار باشد.

علاوه بر این، سینمادارها نیز در حالی نسبت به افت فروش گیشه سینماها نگرانی دارند که امیدوار بودند پخش مسابقات فوتبال در سینماها به طور موقت مُسکنی برای رفع رکود این روزهای سینما باشد اما در حالی‌که تنها دو روز به شروع جام‌جهانی باقی مانده، هنوز تکلیف نهایی پخش مسابقات در سینماها مشخص نشده است.

در حال حاضر فیلم‌هایی همچون «ابلق»، «انفرادی»، «بیرو»، «شین»، «طبقه یک و نیم»، «دوزیست» و انیمیشن‌های «لوپتو»، «بام بالا» و «پسر دلفینی» در سینماها اکران می‌شوند.

آخرین آمار فروش کل سینما از ابتدای سال تاکنون طبق اطلاعات سامانه سمفا، ۲۹۲ میلیارد تومان است و تعداد کل مخاطبان هم به ۹ میلیون و ۴۰۷ هزار نفر رسیده که مقایسه این آمار تا پایان ۲۲ آبان نشان می‌دهد در پنج روز گذشته فقط حدود ۹۶ هزار نفر به سینما رفته‌اند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا