سامسونگ فعلا استفاده از تراشه‌های اگزینوس خود را در پرچمدارانش کنار می‌گذارد

به گزارش شهرپنج سامسونگ در سال‌های گذشته، گوشی‌های پرچم‌دار خود را در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس عرضه کرده و درواقع هر مدل برای نواحی خاصی از جهان درنظر گرفته شده است. بااین‌حال، سال ۲۰۲۳ شاهد تغییرات مهمی در روند مذکور خواهیم بود زیرا همه‌‌ی مدل‌های سری گلکسی S23 در سرتاسر جهان فقط با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 عرضه خواهند شد.

افشاگر نام‌آشنای خبرهای فناوری، یوگش برار می‌گوید اینکه سامسونگ گوشی‌های پرچم‌دار خود را فقط با تراشه‌های اسنپدراگون عرضه کند، چندان غیرعادی نیست و درواقع امکان دارد سال‌های آینده نیز همین روند برای مدل‌های بعدی گلکسی S ادامه پیدا کند. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود سری گلکسی S24 با سیستم-روی-چیپ Snapdragon Gen 3 و سری گلکسی S25 با Snapdragon Gen 4 در سرتاسر جهان روانه‌ی بازار شوند.

این موضوع نشان می‌دهد سامسونگ به‌طور موقت به شکست خود در ساخت تراشه‌های رده‌بالا اعتراف کرده است که البته برای طرفداران پروپاقرص گوشی‌های گلکسی خبر بسیار خوبی است زیرا آن‌ها طی سال‌های گذشته بارها از این شرکت درخواست کردند تا استفاده از پردازنده‌های سری اگزینوس را در پرچم‌داران خود کنار بگذارد و همه‌ی گوشی‌ها را در همه‌ی کشورهای جهان فقط با سیستم-روی-چیپ‌های اسنپدراگون کوالکام عرضه کند.

به گزارش فون‌آرنا، اتکای سامسونگ به کوالکام فقط تا زمانی ادامه خواهد یافت که غول فناوری کره‌ی جنوبی اطمینان حاصل کند تراشه‌های اگزینوس آن بار دیگر عملکردی در سطح سایر تراشه‌های پرچم‌دار بازار ارائه می‌دهند و بتوانند با بهترین‌های کوالکام رقابت کنند. ازطرف دیگر کوالکام در آن شرایط احتمالاً با شرکت‌های دیگر که قصد دارند از نسخه‌ی سفارشی‌سازی شده تراشه‌های اسنپدراگون استفاده کنند، وارد همکاری خواهد شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا