پژو ۲۰۸ پرفروش‌ترین خودروی اروپا شد

به گزارش شهرپنج در حالی که بازار خودروهای جدید اروپا سال خوبی را سپری نکرد، شگفتی‌های جالبی در رتبه‌بندی کلی مدل‌های سال ۲۰۲۲ وجود داشت.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط موسسه معتبر JATO، پرفروش‌ترین خودرو در منطقه اروپا، پژو ۲۰۸ با ۲۰۶۸۱۶ دستگاه بوده است.

نکته جالب آنکه حجم تولید آن نسبت به سال ۲۰۲۱ پنج درصد افزایش یافته و به پژو این امکان را دارد تا برای اولین بار از سال ۲۰۰۷، زمانی که مدل ۲۰۷ این برتری را داشت، در رتبه بندی جدید پیشتاز شود.

در واقع، پژو ۲۰۸ توانست فولکس واگن گلف را که از سال ۲۰۰۸ به طور مداوم رهبری بازار خودروی اروپا را در دست داشته، از سلطنت خلع کند.

این تغییر عمده را می‌توان با کاهش مداوم فروش هاچ بک آلمانی در سراسر اروپا به دنبال مشکلات نرم‌افزاری، فنی و افزایش رقابت در گروه فولکس واگن توضیح داد.

بدین ترتیب گلف به جایگاه پنجم جدول رده بندی سقوط کرد و پس از داچیا ساندرو، فولکس واگن T-Roc و فیات/آبارث ۵۰۰ قرار گرفت.

از دیگر مثالهای عالی ۱۰ خودروی برتر، فیات ۵۰۰ است که از جایگاه نهم در سال ۲۰۲۱ به رتبه چهارم در سال گذشته رسید. فولکس واگن T-Roc از جایگاه ششم به سوم رسید و به پرفروش ترین SUV در اروپا تبدیل شد و پژو ۲۰۰۸ را کنار زد.

اما ۲۰۰۸ با کاهش ۲۸ درصدی فروش از ده خودروی برتر خارج شد، اما دومین خودروی شاسی بلند پرفروش پژو و محبوب‌ترین خودروی استلانتیس باقی ماند.

سیتروئن C۳ از جایگاه دهم در سال ۲۰۲۱ به یازدهم در سال ۲۰۲۲ رسید. این دو مدل در بین ۱۰ مدل برتر جای خود را به هیوندای توسان در جایگاه هشتم و داچیا داستر در رتبه نهم دادند که هر دو از فروش سنتی دیگر، یعنی خودروهای پرفروش، پیشی گرفتند. همچنین رنو کلیو در سال ۲۰۲۲ از رتبه چهارم به رتبه دهم سقوط کرد.

تسلا مدل Y،پرفروش ترین خودروی الکتریکی، تسلا مدل Y با فروش ۱۳۸۱۲۸ دستگاه بسیار خوب عمل کرد. این خودرو موفق شد از مدل ۳ پیشی بگیرد و به پرفروش ترین خودروی الکتریکی در اروپا تبدیل شود. البته مدل Y نتوانست از ۱۴۱,۹۵۲ دستگاه ثبت شده توسط مدل ۳ در سال ۲۰۲۱ پیشی بگیرد. با این حال، با ثبت ۲۳۳,۳۰۷ دستگاه، تسلا هجدهمین برند پرفروش اروپا بود و بالاتر از سایر خودروسازان بزرگ مانند Seat، Mini، مزدا یا سوزوکی قرار گرفت.

تویوتا یاریس کراس نیز شاهد افزایش تقاضا بود: حجم از ۲۷۲۷۲ دستگاه در سال ۲۰۲۱ به ۱۳۶۹۸۶ دستگاه در سال گذشته افزایش یافت. اگرچه تویوتا دیر وارد بخش B-SUV شده است، اما یاریس کراس ثابت می کند که گزینه بشدت مناسبی است، زیرا چهارمین پرفروش ترین B-SUV بود.

کیا اسپورتیج نیز به لطف ورود جدیدترین نسل خود، افزایش قابل توجهی را به ثبت رساند، این خودرو دومین پرفروش‌ترین C-SUV بود که جایگاه اول را به پسر عموی خود، هیوندای توسان، واگذار کرد.

این دو شاسی بلند توانستند از پرفروش‌ترین‌هایی مانند نیسان قشقایی، فولکس‌واگن تیگوان، فورد کوگا و پژو ۳۰۰۸ پیشی بگیرند.

و اما برند Cupra از سئات با Formentor حرکت بسیار خوبی انجام داده است، ۸۷۱۷۵ دستگاه، ۶۸ درصد رشد، بهتر از بسیاری از رقبا، همچنین رنو آرکانا، مرسدس کلاس C، فولکس واگن تایگو، داچیا جوگر، داچیا اسپرینگ، ام جی ZS، ب ام و سری ۴، هیوندای IONIQ 5، MG HS، Cupra Born، Polestar 2، کیا EV6 و میتسوبیشی اکلیپس کراس در سال قبل عملکرد بسیار خوبی داشتند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا