جان باختگان زلزله ترکیه از ۴۰ هزار نفر گذشت

شمار قربانیان زلزله در ترکیه به ۴۰ هزار و ۶۴۲ نفر رسید.به گزارش شهرپنج، یونس سزر، رئیس مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» در گفت‌وگو با خبرنگاران در آنکارا آخرین آمار قربانیان زلزله در جنوب شرق کشور را ۴۰ هزار و ۶۴۲ نفر اعلام کرد.

سزر با بیان اینکه به مناطق زلزله‌زده از ۸۰ کشور ۱۱ هزار و ۴۸۸ پرسنل جستجو و نجات اعزام شده‌ است، گفت که در تمام مناطق زلزله‌زده ۷۴ هزار نفر برای امدادرسانی به افراد گرفتار زیر آوار تلاش می‌کنند و ۱۳ هزار نفر از آنها در استان حتای مشغول فعالیت هستند.

رئیس آفاد تصریح کرد: به بیش از ۶۸۲ هزار شهروند زلزله‌زده ۱۰ هزار لیر کمک نقدی ارائه شده و به ۱۶۴ هزار شهروند دیگر نیز همین مبلغ پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به تداوم تخلیه زلزله‌زدگان به استان‌های دیگر اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار نفر در مناطق زلزله‌زده توسط آفاد تخلیه شده‌اند. در مهمان‌سراهای دولتی، هتل‌ها و سایر اماکن اقامتی از ۳۱۳ هزار و ۷۲۰ زلزله‌زده میزبانی می‌کنیم.

سزر خاطرنشان کرد که در مناطق زلزله‌زده تاکنون بیش از ۵۷۰۰ پس‌لرزه ثبت شده است.

گفتنی است روز دوشنبه ۶ فوریه دو زلزله‌ به بزرگی ۷.۷ و ۷.۶ ریشتر یازده استان ترکیه را به مرکزیت شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش لرزاند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا