برداشت ۲۰ هزار تن پیاز از ابتدای دی‌ماه تاکنون در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰هزار تن پیاز از دی‌ماه تاکنون از سطح مزارع این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.به گزارش شهرپنج امان الله طوقی اظهارداشت: کشت پیاز همه ساله در سیستان و بلوچستان در فصول پاییز و بهار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کشت پیاز خارج فصل در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی از مرداد تا مهرماه انجام می‌شود و برداشت آن نیز از اوایل بهمن آغاز و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال سه هزار هکتار از سطح مزارع جنوب استان در فصل سرما به کشت پیاز اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود تا فروردین ماه ۱۲۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی بیان کرد: پیاز تولیدی سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط اقلیمی فصل زمستان که امکان تولید آن در بیشتر استان‌ها فراهم نیست نقش بسزایی در پر کردن خلاء عرضه این محصول و تنظیم بازار کشور دارد بطوریکه هم‌اینک برداشت این محصول در استان به روزانه ۵۰۰ تن رسیده است.

طوقی گفت: همچنین در بهار مجدد کشت پیاز در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود که بر این اساس همه ساله ۸۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت این محصول اختصاص می‌یابد.

وی افزود: شرایط متفاوت آب و هوایی در سیستان و بلوچستان سبب شده همزمان با برداشت پیاز در شهرهای جنوبی در نواحی مرکزی شاهد کشت این محصول باشیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا