کاهش قابل توجه صادرات و واردات چین

داده‌های گمرک نشان داد که صادرات چین در ماه مارس به شدت کاهش یافت، در حالی که واردات نیز به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت.

به گزارش شهرپنج، صادرات از چین در ماه گذشته ۷.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که بزرگترین کاهش از آگوست سال گذشته و در مقایسه با کاهش ۲.۳ درصدی پیش‌بینی شده در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان بود. آنها در دوره ژانویه تا فوریه ۷.۱ درصد افزایش یافتند.

بروس پانگ، اقتصاددان ارشد جونز لانگ لاسال گفت علاوه بر اختلالات ناشی از تغییرات فارکس، حرکت بدتر از حد انتظار صادرات و واردات در ماه مارس نشان می‌دهد که سیاست محرک جامع‌تر و هدفمندتری برای چین مورد نیاز است تا به هدف رشد بلندپروازانه خود دست یابد. این یک گام بلند برای تجارت خارجی چین خواهد بود تا دوباره انرژی رشد را برای دولت فراهم کند.

بر اساس داده‌ها، در سه ماهه اول، صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد افزایش داشته است. صادرکنندگان این کشور در بیشتر سال گذشته دوره سختی را به دلیل تقاضای کمتر خارج از کشور و سیاست‌های پولی سخت جهانی تحمل کردند.

تحلیلگران هشدار می‌دهند که نگرانی‌های غرب در مورد ظرفیت مازاد چین در برخی صنایع ممکن است موانع تجاری بیشتری را برای قطب تولید جهان ایجاد کند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس رتبه‌بندی فیچ چشم‌انداز خود را در مورد رتبه اعتباری چین به منفی کاهش داد. نظرسنجی دیگر رویترز نشان داد که اقتصاد در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۴.۶ درصد رشد کرده است که کندترین رشد در یک سال گذشته است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا