آغاز فعالیت مجدد تماشاخانه ایرانشهر با سه نمایش

به گزارش پایگاه خبری “شهر پنج”،‌ مجموعه تئاتری ایرانشهر که از ۱۲ تیر ماه همزمان با شیوع گسترده پیک پنجم کرونا و سویه دلتا این ویروس با اعلام اداره کل هنرهای نمایشی فعالیت‌های خود را متوقف کرده بود، همزمان با نزولی شدن شیب ابتلا و ابلاغیه از سرگیری فعالیت‌ تالارهای نمایشی شامگاه ششم مهر ماه با سه نمایش مجدد بازگشایی شد.

بنا بر اعلام تماشاخانه ایرانشهر،‌ نمایش کرکس به کارگردانی فرزاد امینی با بازی نازنین زهرا برومند، محمد پسندیده کار، ژاله ‌رازبان ‌صفا، آزیتا رحیمی میلاد ‌صفوی، مونا کریمی، شاهین عبدیان، غزل منعمی، یاسمن مؤمنی، مهناز میر جلیلی و ماهان هدایت ساعت ۱۷:۳۰ میزبان مخاطبان خواهد بود.
این نمایش که متن آن ۵۲ سال پیش توسط سودابه امینی نوشته شده، در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. گفته شده کرکس یک تراژدی مدرن است در فضائی از سمبولیسم و بیانِ تو در تویِ درامِ سودابه فضایلی. درامی که مختصِ اوست. هم در رمان‌هایش و هم در نمایشنامه‌هایش.

نمایش اسطرلاب به کارگردانی صدرا صباحی با بازی مهدی ‌سقا، میثم ‌غنی ‌زاده، مژده ‌قربانی، زهرا ‌بهروزمنش و الناز ‌اسمعیل ‌زادگان ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ناظر زاده کرمانی روی صحنه می‌روند.

نمایش اسطرلاب، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند درگیر بر سر میراثی که در پی مرگ عموی‌شان باید به آن‌ها برسد. عمویی که قرار بوده نباشد اما هست و همین وضعیت بر روابط افراد تاثیری تیره و تار گذاشته و سرنوشت همه را تغییر می‌دهد.
همچنین در سالن سمندریان نیز نمایش غلامرضا لبخندی به کارگردانی کهبد تاراج و با بازی تینو ‌صالحی، بهروز ‌پناهنده، گیلدا ‌حمیدی، لبخند ‌بدیعی، مجید ‌رحمتی، نجلا ‌نظریان، غزاله ‌جزایری، دلسا کریم زاده، مسعود ‌انتظاری، شادی ‌ضیایی و رضا ‌بهرامی ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان خواهد بود.

نمایش غلامرضا لبخندی به قتل‌های سریالی غلامرضا خوشرو معروف به خفاش شب در سال ۷۶ می‌پردازد که ۹ فقره قتل زنجیره‌ای انجام داد و به قصاص محکوم شد،. این نمایش در همایش ملی اکبر رادی در سال نامزد دریافت بهترین نمایشنامه شده بود. غلامرضا لبخندی اثری در گونه تئاتر مستند اجتماعی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا