پژمان پشتام به مدال برنز جهان رسید/ ۲ مدال برنز فرنگی کاران ایران در پایان ۴ وزن نخست

به گزارش پایگاه خبری “شهر پنج”، در ادامه رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، پژمان پشتام آخرین نماینده ایران در ۴ وزن نخست، در دیدار رده بندی وزن ۸۲ کیلوگرم برابر لازلو زابو از مجارستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و به مدال برنز جهان رسید.

پشتام پیش از این در دور مقدماتی که روز پنجشنبه برگزار شد در دور نخست مقابل سینگ هارپرت از هند ۴ بر ۳ به برتری رسید. وی سپس ۷ بر ۲ طارق عبدالسلام از بلغارستان را برد و در سومین مبارزه نیز مقابل رادزیک کولیو از بلاروس ۳ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل برهان آکبوداک از ترکیه با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

پیش از این محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد اما محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم از رسیدن به مدال برنز بازماند و به عنوان پنجمی جهان بسنده کرد.

سجاد عباسپور در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابتها بود که در روز نخست مسابقات در همان دور نخست مقابل حریف آمریکایی شکست خورد و حذف شد.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان ۴ وزن نخست رقابتهای قهرمانی جهان توسط محمدعلی گرایی در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب ۲ مدال برنز شد.

ایران در ۳ وزن دوم این رقابتها که امروز (جمعه) برگزار شد نیز دو فینالیست داشت. محمد هادی ساروی در ۹۷ و علی اکبر یوسفی در سنگین وزن راهی فینال شدند اما مهرداد مردانی در وزن ۶۰ کیلوگرم از دور رقابتها کنار رفت. رقابتهای فینال و رده بندی ۳ وزن دوم فردا شب برگزار می‌شود.

همچنین رقابت‌های اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم این رقابت‌ها به عنوان سه وزن پایانی از ظهر فردا آغاز می‌شود و میثم دلخانی در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷ و رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم به عنوان ۳ نماینده ایران به مصاف رقبایشان می‌روند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا