گله ای از جنس رادیو؛ تودیع و معارفه رییس «سیما» بود، نه «صداوسیما»!

محمد بخشایش از تهیه کنندگان صدا که اکنون برنامه های «پارک شهر» و «صحنه» را روی آنتن رادیو تهران دارد، به دلیل آنچه «بی توجهی و کم لطفی مدیران صداوسیما به رادیو» می خواند، گله مند است.

او در یادداشتی در این زمینه، مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صداوسیما را به عنوان مثال مورد اشاره قرار داده و تصریح کرده است، «تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید «سیما» بود، نه «صداوسیما»!»

بخشایش در این یادداشت که در اختیار خبرنگار قرار داده، آورده است:

«در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان دعوت بودم، در تمام مراسم توجه ام به دو کلمه صدا و سیما بود، در همان ابتدا بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اصحاب رسانه پخش شد و ایشان با این جمله تذکری به جا مطرح فرمودند: “رادیو و تلویزیون به عنوان دانشگاهی برای تبیین و تشریح اصول و مفاهیم و پیامهای اسلام ناب محمدی(ص) و انقلابی است.”

چند بار در ذهنم مرور می کنم، رادیو و تلویزیون، رادیو و …. حواسم را جمع سخنان معاون صدا می کنم که به عنوان نماینده معاونان سازمان مشغول تقدیر از رییس سابق و خوش آمد گویی به رییس جدید هستند. سخنران بعدی آقای علی عسگری، سخنران بعد آقای جبلی …

کلیپ هایی هم لابه لای سخنانشان پخش می شود. در تمام تصاویر از برنامه های مهم تلویزیون نام برده می شود و اسامی برخی برنامه ها نیز با فونت درشت مقابل دیدگان حاضران در مراسم رژه می روند. در بخشی از یک کلیپ ۱۰ دقیقه ای فقط پنج کلمه با این عبارت که «رادیو نیز در برنامه های مناسبتی مورد اقبال مخاطبان خود واقع شده» همین و تمام …

دوباره تبلیغ و برجسته سازی برنامه های سیما شروع می شود و تصویر رضا رشیدپور، احسان علیخانی، حمید گودرزی، پوریا پور سرخ، رامبد جوان و مهران مدیری برای چندمین بار از جلوی چشم حاضران عبور می کند.

در میان سخنان گزارش گونه رییس سابق (علی عسکری) حتی یک بار کلمه صدا و یا رادیو استفاده نمی شود و در میان کلام رئیس تازه (پیمان جبلی) نیز اشاره ای به این رسانه نمی شود.

با خودم فکر می کنم این حجم از بی توجهی و کم لطفی به رسانه ای که با شور و حرارت سعی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارد و گاهی و بیش از گاهی جلوتر از بسیاری از برنامه های سیما در جذب مخاطب در رقابت با تمام شبکه های معاند و صداهای گوش خراش پیش می افتد، قابل قبول نیست.

کارکنان رادیو بی ادعا و بی سر و صدا بارها و بارها هر آنچه را که نیاز اصلی مردم بوده پیگیری و به نتیجه رسانده اند. بسیاری از مدیران عالی مقام و بالا مرتبه پرورش یافته دانشگاه رادیو بوده و هستند.

بسیار و بیشتر مجریان و تهیه کنندگان معتبر و موفق سازمان صداوسیما و حتی سینما و موسیقی و تئاتر از دانشگاه رادیو، فارغ ااتحصیل شده اند و هر آنچه اندوخته اند از هنر و سواد و خلاقیت توشه ای است که از رادیو برگرفته اند.

رادیو نباید در این سطح از بی توجهی و کم لطفی متوقف بماند، حتی اگر میزان دستمزد و حقوق کارکنانش بسیار بسیار پایین تر از تمام مجموعه ها و معاونت های سازمان صدا و سیما باشد.
رادیو یکی از دو بال جدا نشدنی سازمان بزرگ صداوسیماست، اما آنچه روز شنبه، ۱۷ مهر ماه در سالن همایش ها دیدم مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان سیما و معاونت های دیگر بود نه سازمان صداوسیما».
به گزارش پایگاه خبری “شهر پنج”، محمد بخشایش به عنوان تهیه کننده و کارگردان برنامه های تلویزیون و رادیو، نفر اول جشنواره عبرات در دو سال پی در پی، برگزیده جشنواره انقلاب، رتبه برتر برنامه های صداوسیما در ماه رمضان سال ۸۳ و همچنین برگزیده جشنواره رادیو زیباکنار با برنامه “گلباک محمدی” بوده است. وی کارگردانی برنامه های تلویزیونی چون “ماه عسل”، “ویتامین ۳”، “دعوت” و “شهر زیبا” نیز در کارنامه کاری اش دارد. بخشایش علاوه بر تهیه کنندگی برنامه های رادیویی “صحنه”و “پارک شهر”، به مدت ۸ سال برنامه “کوچه” را برای رادیو ایران روی آنتن برد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا