با برپایی مراسم تودیع و معارفه؛ فرشاد مهدی‌پور رسما معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد

به گزارش پایگاه خبری “شهر پنج” صبح امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه جلسه تودیع و معارفه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این معاونت انجام گرفت.

این مراسم ساعت ۱۰ صبح با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین سابق و جدید مطبوعاتی آن برگزار شد. در این مراسم مدیران عامل خبرگزاری‌ها و مدیران مسئول روزنامه و مجلات کشور و فعالین حوزه مطبوعات و رسانه حضور داشتند، که برخی به ایراد سخن پرداختند.

در این مراسم فرشاد مهدی پور با دریافت حکم از وزیر، معاون مطبوعاتی شد و از زحمات محمد خدادی معاون سابق این بخش تقدیر و او به دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی کرونا منصوب گردید.
*باید اعتماد عمومی را بالا ببریم

فرشاد مهدی پور در این مراسم گفت: این نشست مختصری سخن خواهد گفته شد اما در ادامه باید مفصل در گعده‌ها و جلسات تخصصی و جدی‌تر با مجموعه مدیران رسانه‌ای صحبت و گفتگو شود. یک تحول سریع در ماهیت و کارکرد و فن آوری‌هایی در حوزه ارتباطات شکل گرفته، اما متناسب با ساختار، سازمان و عملکرد حوزه رسانه نبوده است. شما به بیانات مقام معظم رهبری در سه ماهه گذشته توجه کنید تنها دغدغه مهم ایشان رسانه و بازآرایی این حوزه بوده است و این توقع و دستور کار طبق حکم وزیر برای بنده در معاونت مطبوعاتی اعمال شده و معاونت مطبوعاتی با توجه به موانعی که داشته، دارد و خواهد داشت.

وی گفت: در این جنگ تمام عیار و نمایان رسانه‌ای موجود! باید به‌خوبی به تقابل بپردازد و این میسر نخواهد شد مگر همراهی و همکاری همه حوزه‌های رسانه‌ای با این معاونت و تلاش برای هم‌راستایی همگانی در این بخش و باید در این سال‌ها که مرجعیت رسانه‌ای کشور یا کاهش یافته یا از دست رفته احیا و پویا شود و به سوی تعالی پیش برود. ماباید از وضعیت انفعالی خارج شویم و اعتماد عمومی را بالا ببریم و نباید موقتی و کوتاه باشد بلکه با یک چشم انداز بلند مدت به سوی اهداف اصلی رسانه تراز حرکت کنیم. قطعاً هدف ما در معاونت مطبوعاتی توسعه رسانه و حرکت از نگاه کمی به کیفی و نیز تقویت و حمایت از رسانه‌های محلی و مناطق استراتژیک و نیز تقویت زیرساخت‌های آگاهی بخشی رسانه‌ای خواهد بود.
در بخش پایانی این آئین محمد خُدادی معاون پیشین مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعامل گسترده خود با اهالی رسانه در ایام تصدی خود در معاونت مطبوعاتی، به بیان پاره‌ای از مسائل و مشکلات دو سال گذشته پرداخت و ضمن تاکید بر لزوم افزایش اعتماد به رسانه‌ها گفت: با وجود همه مشکلات و پیچیدگی‌هایی که با آن‌ها مواجه شدیم توانستیم با اعتماد به رسانه‌ها و ایجاد یک فضای همکاری و همدلی با اصحاب رسانه، از همه آن‌ها عبور کنیم.

خدادی افزود: بنده به‌عنوان یکی از اعضای جامعه بزرگ رسانه‌ای کشور معتقدم که ما در این حوزه همکاران فداکاری داریم که فداکاری آن‌ها ریشه در معرفت و اعتقاد درونی دارد که آنان به اسلام ناب محمدی (ص)، امام و انقلاب خود دارند.

وی با بیان این که همه ما در مسئولیت‌های مختلف باید به فکر خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها باشیم گفت: وقتی در این مسیر افرادی مانند شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی را در عرصه دیده‌ایم که با خون پاک خود حجت را بر همه ما تمام کرد دیگر باید توجه به رفع مشکلات جامعه و خدمت به مردم همواره به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

معاون سابق مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین انتخاب فرشاد مهدی‌پور را یکی از بهترین گزینه‌ها برای معاونت مطبوعاتی دانست و برای وی در این زمینه آرزوی موفقیت کرد و خواستار تلاش و کمک همه مطبوعات به آقای مهدی پور برای پیشبرد اهداف رسانه‌ای کشور شد.
یادآور می‌شود، در این آئین حجت‌الاسلام محمود دعائی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان، محمدحسین خوش‌وقت مدیرمسئول پایگاه خبری فرارو، محمدصادق عرب مدیر مسئول پایگاه خبری تابناک، علی صالح آبادی مدیرمسئول هفته‌نامه ستاره صبح و محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سابق ایرنا به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص شرایط فعلی رسانه پرداختند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا