باران و رعدوبرق در غرب کشور از فردا / افزایش دما در نوار شمالی

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ مهر) در غالب مناطق کشور جوی آرام و ‌پایدار حاکم خواهد بود و از اواخر وقت فردا (۲۱ مهر) به‌ سبب عبور موج از تراز میانی جو، به‌تدریج در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش ‌پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز ‌پنجشنبه (۲۲ مهر) نیز تداوم خواهد یافت.

وی ادامه داد: این وضعیت روز جمعه (۲۳ مهر) تنها در ارتفاغات البرز مرکزی خواهد بود و در سایر نقاط کشور آسمانی صاف ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز شنبه (۲۴ مهر) نیز در استان‌های واقع در شرق سواحل دریای خزر بارش ‌پراکنده مورد انتظار است.

ضیاییان با اشاره به اینکه از امروز تا ‌پنجشنبه (۲۰ تا ۲۲ مهر) در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ مهر) با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و اردبیل دما به‌طور نسبی کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ مهر) صاف و همراه با غبار صیحگاهی با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۲ مهر) صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و مشهد با بیشینه دمای ۱۹ و ۲۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا