قاضی‌زاده: خدمت به خانواده شهدا باید در ردیف جهاد فی سبیل‌الله قرار گیرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در مقابل واژگانی از قبیل «بازماندگان جنگ» نیازمند تعمیق مفاهیم اصیل مکتبی متناسب با نگاه امام و رهبری هستیم تا خدمت به خانواده شهدا در ردیف جهاد فی سبیل الله قرار گیرد.

به گزارش شهر پنج سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز جمعه ۷ آبان ماه در نشست فصلی دبیران استانی مجمع ملی ترویج، گسترش و امتداد اندیشه اسلامی در سازمان دارالقرآن کریم گفت: با مطالعه حکم امام خمینی (ره) در تأسیس بنیاد شهید و بیانات و تقریرات رهبر معظم انقلاب در می‌یابیم که هدف و نقطه توجه امامین انقلاب در همه فرامین و رهنمودهای مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ «حفظ و رشد فرهنگ ایثار و شهادت» بوده است. در حکم تاریخی امام (ره) درباره ایجاد مدارس شاهد و دستور رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه شاهد نیز هدف اصلی، تداوم فرهنگ شهادت در نسل‌های بعدی است.

وی افزود: فرهنگ شهادت‌طلبی که مکتب امام خمینی (ره) ایجاد کرد، عاشقانی را به میدان آورد که جان‌ عزیزشان را در معرکه‌های مختلف تقدیم انقلاب و کشور اسلامی کردند و بر اساس آن، از جان و مالشان برای رسیدن به یک کمال بالاتر گذشتند و پیشرفت انقلاب و ادای تکلیف را وظیفه دینی و انقلابشان دانستند. این فکر و فرهنگ دینی و الهی است که حضرت امام خمینی (ره) به عصر جدید هدیه کرد.

قاضی‌زاده با بیان اینکه «شهادت» کامل‌کننده زندگی انسان مؤمن است، گفت: هیچ نقطه سعادتی جز «شهادت» نیست. اوج تعالی انسان آن جایی رقم می‌خورد که مثل یک شهید زندگی کند و برای رسیدن به آن مقام تلاش و مجاهدت کند.

خدمت به خانواده شهدا در ردیف جهاد فی سبیل الله قرار گیرد
وی بر ضرورت ایستادگی برای حفظ فرهنگ اصیل ایثار و شهادت در برهه‌های مختلف زمانی تأکید کرد و ادامه داد: استحاله و تغییر شکل ارزش‌ها یک هشدار است. رزمندگان و ایثارگران برای انقلاب و ارزش‌هایش ایستادگی کردند و حفظ عزت و کرامت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز در انتقال این میراث‌فرهنگی است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: جامعه ایثارگری، جامعه ممتاز در کشور است. کسانی که حاضرند «جان فدایی» کنند و خالص‌ترین نیروهای انقلاب اسلامی هستند. بر همین اساس ضروری است علاوه بر خدمات‌رسانی متناسب و در شأن آنان، در حوزه فرهنگی و تفکر مکتبی و ماندگاری فرهنگ شهادت در این جامعه بزرگ نیز تمهید و برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: در مقابل واژگانی از قبیل «بازماندگان جنگ» و «احترام‌های اجتماعی» مرسوم در جوامع غربی نیازمند تعمیق مفاهیم اصیل مکتبی متناسب با نگاه امام و رهبری هستیم و باید در حوزه اندیشه فعالیت کنیم تا خدمت به خانواده شهدا در ردیف جهاد فی سبیل الله قرار گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خواستار انجام فعالیت‌های فکری و مکتبی عمیق در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد و گفت: جریان اقدامات جهادی در حوزه اندیشه باید سازمان‌دهی شود و این نوع اقدامات می‌تواند شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور را تغییر دهد، لذا باید از تمامی ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های فرهنگی استفاده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا