موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد؛ احتمال وقوع سیل با بارندگی‌های سراسری در کشور

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو با پیش‌بینی وقوع بارش‌ها در مناطق واقع در نوار شمالی و برخی از مناطق مرکزی، غرب و همچنین در جنوب کشور اعلام کرد که در برخی از استان‌ها بارش می‌تواند با سیلاب همراه باشد.

به گزارش شهر پنج از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، متوسط و بیشینه بارش برای حوضه‌های ۶ گانه آبریز اصلی کشور در حوضه آبریز دریای خزر متوسط بارش ۲۴.۸ میلیمتر و بیشینه آن ۱۰۳.۱ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی شده است.

برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۲۱.۳ و بیشینه ۵۴.۴ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی می‌شود. همچنین حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۷.۱ و بیشینه ۷۰.۱ میلیمتر بارندگی خواهد بود.

در حوضه آبریز قره قوم متوسط بارش ۵.۵ و بیشینه ۱۸.۹ میلیمتر بارندگی خواهد بود و در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی ۰.۴ و بیشینه ۱۰.۲ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

همچنین برای حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان متوسط بارشی ۱.۸ و با بیشینه ۵۷.۶ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

این متوسط و بیشینه در هفته دوم منتهی به ۲۱ آبان ماه در حوضه آبریز دریای خزر متوسط بارش ۵.۱ میلیمتر و بیشینه آن ۵۰.۱ بارندگی پیش‌بینی شده است.

برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۰.۳ و بیشینه ۴.۳ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی می‌شود و حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۲.۹ و بیشینه ۳۲ میلیمتر بارندگی خواهد بود.

در حوضه آبریز قره قوم متوسط بارش ۱.۳ و بیشینه۸.۳ میلیمتر بارندگی خواهد بود. همچنین در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی ۰.۱ و بیشینه ۳.۸ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

برای حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان متوسط بارشی ۰.۸ و با بیشینه ۱۳.۸ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، معاون امورآب و آبفای وزیر نیرو روز گذشته اعلام کرد:‌ میزان بارش در کشور از ابتدای سال آبی جدید (مهر۱۴۰۰ تا آخر شهریور ۱۴۰۱) نسبت به متوسط دوره ۵۳ ساله اخیر حدود ۳۶ درصد کاهش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا