ابراز امیدواری یک مدیر هنری برای وضعیت مخاطبان تئاتر پس از واکسیناسیون

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تئاتر شهر از نمایش «تن ها» در تالار سایه دیدن کرده و از قابلیت های این اثر نمایشی و ضرورت حمایت های بیشتر از این گونه آثار نمایشی سخن گفت و همچنین ابراز امیدواری کرد: حالا که فرصت واکسیناسیون عمومی در شرایط مساعدی قرار گرفته، تماشاگران بیشتری از آثار نمایشی دیدن کنند.

به گزارش شهرپنج به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، محمود شالویی سرپرست معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی ابدالی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی، وحید کیانی مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و اردشیر صالح پور نویسنده و پژوهشگر عرصه تئاتر شامگاه سه شنبه یازدهم آبان ماه با حضور در تالار سایه تئاتر شهر به تماشای نمایش «تن ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی نشستند.

محمود شالویی پس از پایان اجرای این اثر نمایشی ضمن قدردانی از تلاش گروه اجرایی نمایش «تن ها» بیان کرد: آنچه امشب از اجرای نمایش «تن ها» درتالار سایه مجموعه تئاترشهر مشاهده کردم، یک تئاتر دیدنی بود که هم از نظر فرم و هم از نظر محتوا نگاه متفاوتی داشت. اجرای عمومی چنین آثار با کیفیتی می تواند در امتداد معرفی مناسب از مقاومت مردم شریف ما در مقابل همجمه های دشمنان باشد.

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: چنین آثار نمایشی می تواند بیشتر رواج پیدا کنند و حتی در کشورهایی که با این گونه مفاهیم تا اندازه ای در ارتباط هستند پیش روی مخاطبان قرار گیرد تا آنها با روح حماسی ملت شریف ایران بیشتر آشنا شوند. به کارگردان و بازیگران خسته نباشید ویژه می گویم و امیدوارم این امکان وجود داشته باشد تا ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت های بیشتری از این نوع کارها داشته باشیم. این در حالی است که با توجه به شرایط کرونایی طبیعتا این گروه و سایر گروه‌های تئاتر شرایط محدودی برای پذیرش طیف بیشتری از مخاطبان دارند، اما امیدوارم حالا که فرصت واکسیناسیون عمومی در شرایط مساعدی قرار گرفته، تماشاگران بیشتری از آثار نمایشی دیدن کنند.

ابراهیم گله دار زاده رییس تئاتر شهر هم در این دیدار گزارشی از روند اجراهای اخیر و پیش روی تالارهای مختلف این مجموعه را به شالویی ارائه کرد و با تشکر از تلاش شبانه روزی هنرمندان گروه های اجرایی برای ارائه آثار باکیفیت، از حسن توجه مخاطبان در استقبال از اغلب آثار نمایشی به صحنه رفته در این مجموعه نیز قدردانی کرد.

وی افزود: آنچه طی ماه های اخیر مورد توجه ما برای دعوت از گروه های نمایشی بوده، تلاش برای حضور هنرمندان جوان و آتیه داری است که بتوانند مفاهیم متفاوت و تازه ای را از جمله در تئاتر دفاع مقدس و مقولات مرتبط با آن به مخاطبان شریف حوزه تئاتر ارائه دهند، شرایطی که به طور حتم فقط شامل هنرمندان تلاشگر تئاتر تهران نیست و می تواند شامل هنرمندان مستعد عرصه تئاتر استان ها نیز باشد. کما اینکه علیرضا معروفی هم حضور در عرصه های حرفه ای تئاتر را با حضور در تئاتر استان البرز آغاز کرده و امروز توانسته در تالار سایه یک نمایش موفق را روی صحنه ببرد.

رییس تئاترشهر ادامه داد: توجه به تئاتر استان ها یکی از برنامه ها و اولویت های ما در دوره اخیر بوده، که تصمیم داریم این رویه را در تمام دوره های اجرایی تئاتر شهر مدنظر قراردهیم تا هنرمندان مستعد استان ها بتوانند آثارشان را در مجموعه مهمی چون تئاتر شهر ارائه کنند. چرا که من و همکارانم در اداره کل هنرهای نمایشی بر این باوریم این هنرمندان سرشار از استعداد و ذوق هستند و می توانند در درجات بالای حوزه تئاتر حضور فعال داشته باشند.

اردشیرصالح پور هم ضمن ابراز خرسندی از اجرای یک اثر نمایشی متفاوت در حوزه مفاهیم مرتبط با مقاومت و دفاع مقدس گفت: خوشبختانه شیوه اجرایی که کارگردان و گروه بازیگران در تالار سایه تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار داده اند، شیوه اجرایی جدید و متفاوتی است که تا به امروز در عرصه تئاتر دفاع مقدس به آن کمتر پرداخته شده است. از سوی دیگر زبان نمایش هم تلاش کرده تا در قالب نگاهی تازه، یک «مکاشفه جدید بیومکانیک» را در تئاتر مطرح کند.
این پژوهشگر عرصه تئاتر بیان کرد: آنچه گروه اجرایی نمایش «تن ها» پیش روی مخاطبان قرار داده، کوششی جدید با استفاده از زبان نو برای ارائه ای از نوع بازی بازیگران روی صحنه است که دربرگیرنده نشانه های زیباشناسانه قابل توجه و متفاوتی است. این نمایش دارای زبان ها و فرم های خوبی است که می تواند دریچه ای تازه در حوزه تئاتر دفاع مقدس و جنگ باشد. همه اینها هم نشان دهنده یک پوست اندازی مدرن در تئاتر ایران است که می تواند نویدبخش روزهای خوبی برای این حوزه باشد.
نمایش «تن ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی و بازی حامد احمدوند، فرزاد تجلی، امیررضا حشمی پور، محمد جواد حشمی پور، امیرارسلان خالویی، ایمان سلگی، فردین شاه حسینی، هادی شیخ الاسلامی، حسین عارف ، محمد نیازی تا پایان این هفته ساعت اجرا: ۱۸:۴۵ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا