بیشترین آسیب جسمی آتش نشانان در شش ماهه اول سال چه بود؟

سرپرست تربیت بدنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: زمانی که یک آتش نشان آسیب می بیند با توجه به نوع آسیبی که دیده است از خدمت عقب می ماند. این آسیب هایی که بیش از ۱۰شیفت یک آتش نشان را از محل خدمت دور می کند آسیب جدی شمرده می شود.

غلامرضا کریمی در گفت وگو با ایسنا، درباره بیشترین آسیبی که آتش نشانان در شش ماهه اول سال داشتند، اظهار کرد: طبق بررسی هایی که انجام شد در شش ماهه اول سال، بیشترین آسیبی که آتش نشانان داشتند و از آن صدمه می بینند آسیب مچ، زانو، ستون فقرات و مفاصل بوده است.

وی ادامه داد: در میان آمارها آسیب به مچ پا از همه بیشتر بوده است. بر همین اساس به این نتیجه رسیدیم که باید برنامه ریزی داشته باشیم و گیرنده های عمقی و حس عمقی آتش نشانان را فعال تر کنیم تا آمادگی بیشتری در برابر آسیب‌ها داشته باشند. به این ترتیب می‌توانیم آسیب‌های ناشی از پیچیدگی مچ پا و… را کاهش دهیم.

کریمی گفت: زمانی که یک آتش نشان آسیب می‌بیند با توجه به نوع آسیبی که دیده است از خدمت عقب می‌ماند. این آسیب‌هایی که بیش از ۱۰شیفت یک آتش نشان را از محل خدمت دور می‌کند آسیب جدی شمرده می‌شود.

وی افزود: شکستگی‌ و برخی دیگر از آسیب‌ها به هر طریقی در عملیات اتفاق می‌افتد؛ اما می‌توان از برخی آسیب‌ها مثل آسیب دیدگی مچ پا پیشگیری کرد یا کاهش داد. به عنوان مثال اگر یک آسیب زمانی رخ بدهد که بدن در حالت آماده باشد می تواند به جای چهار هفته استراحت به دو هفته استراحت کاهش پیدا کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا