شروع سراسر سبز بورس در ساعت‌های اولیه معاملات امروز

به گزارش روز شنبه شهرپنج، معاملات بورس از هفته گذشته و تحت تاثیر حمایت دولت از این بازار وارد فاز صعودی شد و زمینه خوش‌بینی سهامداران برای سرمایه‌گذاری در بورس تحت‌تاثیر سبزپوشی اکثر نمادهای حاضر در این بازار فراهم شده است.

جلسه روز دوشنبه گذشته (۱۰ آبان) وزیر امور اقتصادی و دارایی با مدیران هلدینگ‌ها و حقوقی‌های بزرگ و نیز صحبت‌های اخیر رییس‌جمهوری باعث افزایش خرید در برخی از نمادهای بزرگ و کاهش عرضه سنگین در بازار شد که این موضوع نشان‌دهنده روی خوش بازار به صحبت‌های اخیر مسوولان دولتی در راستای حمایت از این بازار است.

در ادامه با رشد قیمت سهام و افزایش تقاضا در معاملات هفته گذشته بورس، برخی چنین تصور کردند که آغازی همراه با اصلاح در معاملات هفته جاری بازار را شاهد خواهیم بود، این در حالی است که معاملات بازار در نخستین روز هفته جاری با رشد قیمت و افزایش تقاضا آغاز به‌کار کرده است و شاخص بورس تا این لحظه (ساعت ۱۰ و ۴۹ دقیقه)‌ با ۳۰ هزار و ۹۴۷ واحد رشد به کانال یک میلیون و ۴۲۹ هزار واحد ورود کرده است.

تاکنون نمادهای فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)،‌ معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)،‌ نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) و پتروشیمی پردیس (شپدیس) بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص بورس در معاملات امروز داشتند.

شروع سراسر سبز بورس در ساعت‌های اولیه معاملات امروز

با گذشت بیش از یک ساعت از آغاز معاملات بورس، بازار سهام سراسر سبزپوش شده و زمینه رشد قیمت در بیشتر نمادهای بزرگ و کوچک فراهم شده است.

سهامدارانی که در نخستین روزهای معاملاتی هفته گذشته به‌دنبال فروش سهام و خروج هر چه زودتر خود از این بازار بودند، حال به عنوان خریدار در این بازار ظاهر شده‌اند و سرمایه‌گذاری دوباره در این بازار را پیگیری می‌کنند.

به گفته اکثر کارشناسان، بهتر است سهامداران با ایجاد چنین روندی در بازار از تصمیمات هیجانی برای خرید خودداری کنند و بدون در نظر گرفتن صف‌های خرید و فروش و با توجه به تحلیل‌های موجود درخصوص سهام شرکت‌ها اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری در این بازار کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا