عدم حضور تیم ملی پینگ‌پنگ زنان در قهرمانی جهان آمریکا/تغییر قانون سهمیه را از ایران گرفت

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران می‌گوید تغییر قوانین مسابقات قهرمانی جهان آمریکا باعث شد تا زنان ایران در این رقابت‌های نماینده‌ای نداشته باشد.

به گزارش شهر پنج، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان آمریکا آذر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد اما پینگ‌پنگ زنان ایران در این رویداد ورزشی نماینده‌ای ندارد.

حمیده ایرانمنش در مورد عدم حضور تیم ملی زنان ایران در مسابقات آمریکا به ایسنا گفت: فقط تیم ملی مردان اعزام می‌شود که در بخش انفرادی دو سهمیه و در بخش دوبل یک سهمیه دارد. انتظار داشتیم خانم ندا شهسواری سهمیه بگیرد اما متاسفانه این سهمیه با تغییر قوانین از دست رفت. مطابق با قانون قبلی در بخش مردان چهار سهمیه و در بخش زنان یک سهمیه داشتیم چون تنها رنکینگ خانم شهسواری زیر ۲۰۰ بود، اما با ارائه قانون جدید سهمیه به ما تعلق نگرفت.

او در مورد مسابقات پیش روی تیم ملی زنان بیان کرد: سال آینده مسابقات مهمی پیش رو داریم. اولین مسابقه قهرمانی تیمی بزرگسالان جهان است که خرداد ۱۴۰۱ به میزبانی چین برگزار می‌شود. سپس بازی‌های کشورهای اسلامی به میزبانی ترکیه را داریم و در ادامه هم به بازی‌های آسیایی در چین اعزام می‌شویم.

ایرانمنش در مورد برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای مسابقات پیش رو گفت: برنامه تیم را بر اساس مسابقات آماده کرده‌ایم. باید انتخابی تیم ملی را برگزار کنیم البته قبل از آن مسابقات مناطق و دو تور بزرگسالان را خواهیم داشت. تور جهانی فلاند هم ماه آینده برگزار خواهد شد که درخواست شرکت در آن را به فدراسیون داده‌ام و منتظر تایید نهایی هستم. این تور امتیاز رنکینگ بالایی ندارد اما تعداد بازی‌ها زیاد است.

سرمربی تیم ملی در مورد حضور تعدادی از پینگ‌پنگ‌بازان در لیگ ترکیه گفت: ندا شهسواری، مهشید اشتری، پریناز حاجیلو و مریم صامت در لیگ ترکیه حضور دارند و تمرین می‌کنند. این به نفع تیم ملی است چون هرچه بازیکنان در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند، تجربه‌شان بالاتر می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا