سیستان و بلوچستان مکان مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های مردمی

شهر پنج/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند به خوبی در بندر چابهار فعالیت کند گفت: سیستان و بلوچستان مکان مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های مردمی است.

به گزارش ایسنا- حسین مدرس خیابانی در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار افزود: بیشتر کالاهای وارداتی بندر چابهار جزو کالاهای اساسی بوده و ممکن است در فضای باز آسیب ببینند.

استاندار در ادامه گفت: اتصال خط آهن بندر چابهار به زاهدان برای ما حائز اهمیت است و امیدواریم بتوانیم با بودجه مناسب این خطوط ریلی را به هم وصل کنیم.

مدرس خیابانی گفت: چابهار این قابلیت را دارد که با سرعت به یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور تبدیل شود و در حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز آن اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: ۲۵۰ هزار تُن ظرفیت انباری داریم و مقرر شده شرکت بازرگانی دولتی ۱۵۰ هزار تُن انبار مسقف از محل انبارهای روباز احداث کند که بتوانیم توان ذخیره‌سازی و انباشت کالاها را داشته باشیم.

وی گفت: کار دیگری که در بندر چابهار قرار است انجام شود ایجاد کارخانه‌های فراروی است تا این امکان وجود داشته باشد که بتوانیم به اندازه یک کشتی ۶۰ هزار تنی مخرن روغن داشته باشیم و یک کارخانه تصفیه روغن و شکر نیز راه‌اندازی کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: به کارخانه‌هایی نیاز داریم که چابهار را به یک بندر تجاری تولیدی تبدیل کند و اشتغال خوبی هم داشته باشد، بندر چابهار تا الان کارکرد خوبی داشته و طی ۶ ماه به اندازه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری انجام شده و امید است تا آخر سال چهار و نیم میلیون تن ظرفیت بارگیری انجام شود.

مدرس خیابانی ادامه داد: تلاش کردیم تا بتوانیم کشتی‌های کالای اساسی را برای تخلیه در بندر بیاوریم اما مشکل اینجا است که به شدت کمبود تامین ناوگان حمل و نقل وجود دارد، پیشنهاداتی به وزیر راه داده شده است که این اجازه را بدهند که از طریق منطقه آزاد یکهزار دستگاه کِشنده را حتی بدون اختصاص ارز وارد کنیم، اگر این تعداد کشنده را بیاوریم ظرفیت فوق‌العاده‌ای به زیرساخت بندری چابهار اضافه خواهد شد و حوزه اشتغال گسترده‌ای هم در استان ایجاد می‌شود.

استاندار بیان کرذ: مهمترین نیاز بندر برای اینکه بتواند ظرفیتش را یک جهش اساسی بدهد این است که به راه‌آهن متصل شود، خط آهن چابهار به زاهدان برای ما حائز اهمیت است و امیدواریم با بودجه مناسب بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

مدرس خیابانی گفت: امروز پایگاه اروژانس پسابندر راه اندازی شد و با همراهی و کمک مردم توانستیم یک ایستگاه اطفای حریق هم راه‌اندازی کنیم.

وی به بازارچه مرزی آبی پسابندر دشتیاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ماشین‌آلات مهیا شده و این بازارچه در حال راه‌اندازی دوباره است و امیدواریم تا آخر همین ماه بازارچه مرزی پسابندر را هم افتتاح کنیم.

مدرس خیابانی به توفان حاره‌ای (۱۰ مهرماه) اشاره کرد و اظهار داشت: آن چیزی که در بحث بحران مد نظر است این است که بتوانیم تمامی زیرساخت‌های مقابله با بحران را چه در حوزه حلال احمر و چه در حوزه اورژانس، امداد و نجات و آتش‌نشانی در همه اسکله‌های صیادی داشته باشیم و البته برنامه‌هایی هم برای توسعه اسکله‌ها داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر توسعه زیرساخت‌ها انجام شود امیدواریم که با احداث واحدهای فراوری همچون صنایع بسته‌بندی و واحدهای شیلاتی بتوانیم اشتغال پایداری را در اسکله‌ها ایجاد کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا