٢۶٠ حلقه چاه کشاورزی در دلگان سیستان و بلوچستان پروانه‌دار می‌شوند

عبدالناصر درخشان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پنج اظهارداشت: با دستور وزیر نیرو، کشاورزان و متقاضیان چاه‌های فرم شماره یک در حوزه شهرستان دلگان می‌توانند پروانه بهره برداری از آب را دریافت کنند.

وی ادامه داد: شهرستان دلگان به عنوان قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان دارای بیشترین تعداد چاه‌های کشاورزی فاقد مجوز است که با رایزنی‌های انجام شده موافقت لازم برای صدور مجوز برای چاه های فرم الف صادر شد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته هر حلقه چاه کشاورزی که در اراضی مستثنیات قرار دارد با واگذاری زمین توسط جهاد کشاورزی به بهره بردارانی که در حال کشت و زرع هستند مجوز برداشت سالیانه یک‌هزار و ۵۰۰ ساعت آب داده خواهد شد.

وی گفت: تعیین تکلیف قانونی نشدن چاه‌های مشمول فرم شماره یک سبب برداشت‌های بی رویه از منابع آب زیرزمینی شده بود که خسارات جبران ناپذیری را به منابع آب سیستان و بلوچستان وارد می‌کرد.

درخشان اظهارداشت: در خصوص چاه‌های فرم پنج هم در تلاش هستیم که هرچه سریعتر تعیین تکلیف شده تا کشاورزان دیگر نگرانی نداشته باشند و هم منابع آب زیر زمینی بصورت هدفمند مدیریت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا