ایجاد انجمنی که به والدین دانشجویان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت از ایجاد انجمن اولیا دانشجویان برای اولین بار در این دانشگاه‌ در کشور خبر داد و گفت: قرار است مسائل و دغدغه‌های گوناگون دانشجویان و والدین آنها در این انجمن مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر عبدالمجید ارجمندی در گفت و گو با شهرپنج ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت، امسال به طور رسمی یک انجمن اولیا دانشجویان را تشکیل داده و این اقدام تاکنون توسط هیچ دانشگاهی انجام نشده است.

وی در این رابطه ادامه داد: فعالیت این انجمن سال قبل به صورت پایلوت اجرا شد و در مجموع ۷۰۰ نفر به عضویت آن درآمدند. از آنجا که پاسخ خوبی از اجرای آزمایشی فعالیت این انجمن دریافت کردیم، امسال برای اولین بار این انجمن در حالی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند که ۱۰۰۰ خانواده عضو آن هستند و امیدواریم در سال جاری، این تعداد به ۳۰۰۰ نفر یا بیشتر برسد.

دکتر ارجمندی با اشاره به ایجاد کانالی در فضای مجازی برای خانواده دانشجویان، اظهار کرد: در این کانال برنامه‌های مختلف مشاوره‌ای، روانی، تربیتی، آموزشی و بسته‌های فرهنگی که لازمه یک خانواده و دانشجو و چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر است، قرار داده شده است و در طول سال نیز برنامه‌های وبیناری برای خانواده دانشجویان برگزار می‌شود تا مسائل فرهنگی دانشجویان مورد بررسی قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: ایجاد چنین انجمنی تاکنون در دانشگاه‌های کشور نبوده است. شاید برنامه‌هایی برای اولیا برگزار شده باشد، اما اینکه به صورت مستمر آموزش‌های گوناگون به والدین دانشجویان داده شود، تاکنون عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه همه این خدمات به صورت رایگان به خانواده دانشجویان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه علم و صنعت، از طریق ایجاد این انجمن، هم مسائل فرهنگی دانشجویان را مورد توجه قرار داده‌ایم و هم مسائل آموزشی و پژوهشی.

دکتر ارجمندی گفت: ما در مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت، ویژه‌ خانواده‌ها مشاورانی گذاشته‌ایم که فقط پاسخگوی خانواده دانشجویان هستند و به صورت حضوری، تلفنی و مجازی به خانواده‌ها خدمت رسانی می‌کنند. البته این مشاوره‌ها در موضوعات گوناگون اعتقادی،‌مذهبی، آموزشی و فرهنگی به صورت تخصصی ارائه می‌شود و نیازمندی‌های دانشجویان پایش می‌شود تا بر اساس آن مشاوره‌ها ارائه گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا