۲۰۰ تن چای ترش در سیستان و بلوچستان برداشت شد

اردشیر شهرکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پنج با بیان اینکه شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، ایرانشهر، چابهار و مهرستان عمده مناطق کشت چای در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند، اظهارداشت: بیش‌از ۹۰ درصد چای ترش استان در شهرستان دلگان تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه از هر هکتار مزارع چای ترش سیستان و بلوچستان ۸۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۷۰۰ تن چای ترش در این استان برداشت شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان پایان برداشت چای ترش را آذرماه عنوان کرد و گفت: این استان رتبه نخست تولید چای ترش را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به خواص چای ترش اظهاراشت: چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین c و در رفع بسیاری از بیمارها و در نتیجه افزایش طول عمر موثر است.
به گزارش ایرنا چای ترش با خواص منحصر به فرد خود باعث کاهش فشار و چربی خون به عنوان شایع ترین امراض می شود و در نتیجه انسان با مصرف آن عمری طولانی تر خواهد داشت.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا