سیستان و بلوچستان نیازمند احداث ۱۱ هزار کلاس درس

شهر پنج/سیستان و بلوچستان رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان گفت: برای رساندن سرانه فضای آموزشی استان به متوسط کشوری یعنی ۵.۲ متر مربع باید حدود ۱۱ هزار کلاس جدید احداث شود اما رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی این نیاز را قطعا افزایش خواهد داد.

به گزارش شهر پنج- اسداله سیرجانی در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گفت: تعهدات خیرین استان با ۳۱ درصد رشد به بیش از ۱۹۶ میلیارد رسید و حائز رتبه پنجم کشور شد.

سیرجانی بیان کرد: در شش ماه نخست امسال، ۱۶۹ پروژه در قالب ۵۶۱ کلاس درس و ۴۸ هزار و ۲۶۰ متر مربع زیربنا به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.

وی افزود: از این تعداد کلاس درس جدید، ۲۲۶ کلاس توسط خیرین، ۱۲۱ کلاس توسط دولت و ۲۱۴ کلاس به صورت مشارکتی ساخته شده است.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان تصریح کرد: ۸۲ درصد اعتبارات هزینه شده در این پروژه‌ها توسط خیرین تامین شده است.

سیرجانی با بیان اینکه چالش های زیادی در زمینه کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: رشد بالای جمعیت دانش آموزی در سیستان و بلوچستان مهمترین مسئله در زمینه مدرسه‌سازی است.

وی خاطر نشان کرد: بالاترین نرخ رشد دانش آموزی در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد به طوری که سالانه ۶۰ هزار دانش آموز جدید به جمعیت دانش آموزی این استان افزود می‌شوند و ساخت هزار کلاس درس جدید در سال فقط پاسخگوی ۵۰ درصد این جمعیت جدید است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا