تشریح برنامه های هفته کتاب در سیستان و بلوچستان

شهر پنج /سیستان و بلوچستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برنامه های هفته کتاب را در استان تشریح کرد.

حسین مسگرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این هفته از ۲۴ آبان تا یک آذر است که در استان برنامه های متنوعی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: در روز دوشنبه هفته آینده (حضور بر مزار شهدا و تجدید پیمان با آنان)، سه‌شنبه (رونمایی از نمایشگاه اهل قلم استان و تقدیر و بازدید از کتاب‌فروشی‌ها)، چهارشنبه( بزرگداشت رییس الذاکریین) برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین در ادامه برنامه های گرامیداشت هفته کتاب در استان، روز پنجشنبه آینده (رونمایی از تازه‌های اهل قلم سیستان و بلوچستان و معرفی چهار کتاب اثرگذار)، جمعه(جشنواره کتاب عشایر)، شنبه( دیدار با اهل قلم و نویسندگان) و یکشنبه( اختتامیه جشنواره) برگزار خواهد شد.

مسگرانی همچنین با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی پارلمان فرهنگی است گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه فرهنگ نقشی راهبردی داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی یکی از ابعاد و بخش‌های فرهنگ است که تعاریف مختلفی برای آن صورت گرفته اظهارداشت: فرهنگ عمومی شامل فرهنگی است که مسائل عام مانند نهاد خانواده، تغذیه، لباس، پوشش، معاشرت، راهنمایی و رانندگی و مقولات اینچنینی به آن مرتبط و حوزه‌هایی مانند دین و زبان نیز جزو آن است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در سیستان و بلوچستان سابقه‌ای بیش از ۲۰ سال دارد افزود: فرهنگ عمومی در سال ۶۴ به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب که در آن زمان رییس جمهوری بودند در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و شورای فرهنگ عمومی در کشور ایجاد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از مقولات مهم این برهه زمانی روز کتاب و کتابخوانی است تصریح کرد: امید است همگان همواره مانوس کتاب باشیم و به صورت کاربردی از آن در موقعیت‌های گوناگون استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این هفته از ۲۴ آبان تا یک آذر است و در روزهای دوشنبه (حضور بر مزار شهدا و تجدید پیمان با آنان)، سه‌شنبه (رونمایی از نمایشگاه اهل قلم استان و تقدیر و بازدید از کتاب‌فروشی‌ها)، چهارشنبه( بزرگداشت رییس الذاکریین)، پنجشنبه (رونمایی از تازه‌های اهل قلم سیستان و بلوچستان و معرفی چهار کتاب اثرگذار)، جمعه(جشنواره کتاب عشایر)، شنبه( دیدار با اهل قلم و نویسندگان) و یکشنبه( اختتامیه جشنواره) برگزار خواهد شد.

مسگرانی تصریح کرد: سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی نیز برگزار خواهد شد که در آن از ۱۷ اثر ورودی ۹ اثر پذیرفته‌شده که شامل ۲ اثر از زابل، پنج اثر زاهدان، یک اثر سراوان و یک اثر از کنارک است.

همچنین در پایان این نشست از پوستر فراخوان جشنواره تولید محتوا با محوریت فرهنگ عمومی رونمایی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا