فسیل نهنگ کشف شده در راه انتقال به موزه

شهر پنج/سیستان و بلوچستان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: فسیل نهنگ کشف شده در روستای رودیک با همکاری دانشگاه زنجان به موزه منتقل می شود.

وحید پورمردان در گفت وگو با شهر پنج افزود: فسیل نهنگ کشف شده ، در روستای رودیک از توابع شهرستان چابهار است با همکاری دانشگاه زنجان به موزه محیط زیست سازمان منطقه آزاد چابهار منتقل می شود.

وی ادامه داد: استخراج فسیل نهنگ بر اساس روش های نوین علمی و توسط دانشگاه زنجان در حال انجام؛ و مراحل انتقال آن با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست توسط این دانشگاه انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نکته مهم این خبر کشف فسیل نهنگ در ارتفاعات کوههای اطراف چابهار است که جای تحقیق و بررسی دقیق علمی دارد.

پورمردان تصریح کرد: فسیل های جانوری از نظر زیست محیطی، دیرینه شناسی، گردشگری و … دارای اهمیت هستند، روستای رودیک و کوههای اطراف آن از توابع شهرستان دشتیاری دارای فسیل های جانوری مختلفی از انواع موجودات دریایی شامل: حلزون ها، صدف ها، بندپایان و سایر آبزیان بوده که سال قبل یکی از این مناطق توسط مامورین حفاظت محیط زیست چابهار با همکاری جوامع محلی شناسایی گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا