اختصاص 41 درصد سطح محصولات باغی سیستان و بلوچستان به کشت خرما

شهر پنج /سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱ درصد سطح محصولات باغی استان به کشت خرما اختصاص دارد.

به گزارش شهر پنج – اردشیر شهرکی افزود: بیش از ۲۴۰ هزار تن خرما از اواخر خرداد تاکنون از سطح نخلستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از ۶۲ هزار و ۹۱۴هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۴۹ هزار و ۷۱۸ هکتار بارور بوده و سالیانه ۲۷۵ هزار تن انواع خرما در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: برداشت خرما اواخر خرداد از سطح ۴۹ هزار و ۷۱۸ هکتار از نخلستان‌های مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال و آشوبه شروع و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در آبان به پایان می‌رسد.

وی افزود: خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ۲۸ هزار و ۴۰۰ هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

شهرکی گفت: بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.

وی افزود: کشت خرما در استان زمینه اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌ شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا