کدام صنف‌ها مجاز به شرکت در مجمع خانه سینما هستند؟

رییس هیات مدیره خانه سینما با بیان اینکه “مجمع عمومی خانه سینما به زودی برای انتخاب بازرس و یک عضو علی‌البدل برگزار می‌شود، تاکید کرد که فقط صنوف دارای شناسه ثبتی در وزارت کار می‌توانند در مجمع شرکت کنند.

محمدعلی نجفی در گفت‌وگویی با شهر پنج درباره اعتراض کانون آهنگسازان که امکان حضور در مجمع عمومی هفته آینده این نهاد صنفی را ندارند، بیان کرد: طبق قانون فقط صنوفی که در وزارت کار ثبت شدند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. صنوف برای انتخابات باید شناسه ملی داشته باشند و نماینده وزارت کار هم در مجمع عمومی حاضر است و اگر صنوف شناسه نداشته باشند قانونا هیچ کاری نمی‌توان کرد و اگر هم کاری جز این انجام دهیم، غیرقانونی است.

او افزود: خانه سینما در حال حاضر ثبت شده و 22 صنف آن هم ثبت شده‌اند و فقط همین صنف‌های ثبت شده‌ دارای شناسه می‌توانند طبق قانون در مجمع شرکت کنند و رأی دهند.

وی با بیان اینکه مجمع عمومی روز شنبه، 29 آبان‌ماه در خانه سینما برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ بحث ما درباره مجمع و ثبت صنوف قانونی است نه شخصی، منتها برخی مسئله را احساسی می‌کنند. الان با روندی که خانه سینما برای ثبت طی کرده، دیگر هیچ جایی نمی‌تواند آن را تعطیل کند. اگر آقای شمقدری توانست خانه سینما را ببندد بخاطر این بود که جایی ثبت نشده بود ولی الان خانه سینما دیگر وجاهت قانونی دارد.

براساس پیگیری ایسنا، اگرچه برای تشکیل مجمع و برگزاری انتخابات فقط حضور و حق رأی برای صنف‌های ثبت شده و دارای شناسه ملی مجاز است، اما تاکید می‌شود که خدمات خانه سینما برای تمام صنوف – چه آن‌هایی که ثبت شده‌اند و چه آن‌هایی که نشده‌اند – همچنان برقرار است.

دستور کار مجمع آینده خانه سینما انتخاب بازرس و نفر دوم علی‌البدل است که روز شنبه هفته آینده در خانه سینما برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا