با شغل مردم سرزمین “نخل و کوهستان “بیشتر آشنا شوید

حبیب رئیسی در گفت وگو با شهر پنج- افزود: کشاورزان این منطقه سهم قابل توجهی در تامین و تولید محصولات کشاورزی بازار استان و کشور را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: کشاورزان در این شهرستان ۷۷۰۰ هکتار اراضی به زیر کشت محصولات زراعی و باغی برده اند که ماحصل زحمات کشاورزان سخت کوش منطقه تولید بیش از ٨۶ هزار تن انواع محصولات است که به بازار مصرف عرضه می شود.

رییسی با اشاره به وابستگی ٨۵ درصدی کشاورزی منطقه به آب ٣۴٨ رشته قنات موجود شهرستان افزود: افزون بر ۶۰ درصد از مردم نیکشهر در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع کل تولیدات زراعی و باغی نیکشهر، ٣٣ هزار تن به تولید نباتات علوفه ای و ٢٧ هزار تن به تولید انواع خرما اختصاص دارد.

رییسی انبه را شاخص ترین میوه‌های گرمسیری منطقه برشمرد و گفت: از ٣ هزار و ٣٣٠ هکتار کل تولیدات میوه های گرمسیری ٢هزار و یکصد تن مربوط به میوه انبه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به تولید ۶هزار و ۶٠٠ تن انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، گریپ‌فروت، نارنج توسط کشاورزان منطقه اشاره و گفت: مزه و طعم مرکبات زبانزد منطقه است.

حبیب رئیسی یونجه، شبدر، سورگوم و خصیل را عمده نباتات علوفه ای نیکشهر ذکر کرد و افزود: از مجموع ۵١ هزار و ۵٠٠ تن محصولات زراعی شهرستان. ٣٣ هزارتن مختص تولید نباتات علوفه ای است.

وی بیان کرد: کشاورزان سالیانه با بهره‌گیری از آب مازاد قنوات و رودخانه ها ٧٠٠ هکتار برنج کشت و تقریبا ٣ هزار تن شلتوک تولید می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر توسعه بخش کشاورزی را در گرو حفظ و احیای منابع آبی منطقه دانست و میزان اشتغال زایی بخش کشاورزی را نشانگر توجه بیش از پیش به زیرساخت‌های این بخش عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی مهمترین ظرفیت و نقش مهمی برای ارتقای اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه محسوب می‌شود.

رییسی گفت: شهرستان نیکشهر در همه بخش‌ها بویژه حوزه کشاورزی دارای استعدادهای منحصر به فردی است که باید برای توسعه بخش کشاورزی و سودمندسازی آن به سوی کشاورزی نوین و استفاده بهینه از آب برویم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا