رشد آمار جمعیت دانش آموزی چالش‌ آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

به گزارش شهر پنج – رخشانی در این دیدار با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی و تبیین و تشریح فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: سلامت کاری کارکنان در هر مجموعه مهمترین اولویت هر دستگاه برای اعتماد سازی در جامعه است.

وی افزود: آموزش و پرورش دستگاهی عظیم و گسترده است و فراوانی فعالیتها و تنوع اقدامات می طلبد تا با نظارت حداکثری از هرگونه انحراف در برنامه ها پیشگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: گاهی در مواردی خطا رخ می دهد که ناشی از عدم آگاهی کارکنان، سهل‌انگاری یا اشتباه است که ضرورت دارد با آشنایی به وظایف شغلی بهتر و دقیق تر عمل کنیم.

رخشانی تصریح کرد: آموزش و پرورش خود را خدمتگزار آحاد جامعه به ویژه گروه هدف یعنی دانش آموزان و اولیای آنان می داند و خانواده‌ها را ناظر بر فعالیت‌ها و اقدامات خود محسوب می‌کند.

وی افزود: برای نظارت بر فرآیندهای اداری و آموزشی مدارس در تمامی شهرستان‌ها و مناطق از ظرفیت کارشناسان معین به عنوان ناظر بهره‌گیری کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی و پیگیری مجموعه همکاران اداری و آموزشی در سال قبل در حوزه شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد، آموزش و پرورش استان در فعالیت‌ها و برنامه‌های مربوطه رشد 10 پله‌ای داشته است.

رخشانی افزود: از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش استان رشد فزاینده آمار جمعیت دانش آموزی است که بسیاری از مولفه‌ها و شاخص ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کار را در استان پهناور و پراکنده سیستان و بلوچستان سخت و دشوار می‌کند.

شهریاری نژاد بازرس کل استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: کار در آموزش و پرورش کاری سخت و دشوار است و معلمان با هنر و اندیشه و عشق ورزی کار را پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه تلاشهای بی‌شائبه فرهنگیان قابل تقدیر و ستودنی است، گفت: سازمان بازرسی نظارت بر اجرای قوانین و نظارت بر حسن جریان امور را برعهده دارد.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مدیر یک مجموعه ناظری بر رفتار و عملکرد کارکنان دستگاه است و باید طوری عمل کند که نیاز به ناظربرون‌سازمانی وجود نداشته باشد.

شهریاری نژاد با بیان اینکه مدیر موفق، مدیری است که نظارت همه جانبه بر همه امور جاری دستگاه داشته باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش و مخاطبان آن و جریان تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در رأس همه دستگاه‌ها و مجموعه ها قرار دارد.

وی ادامه داد: اولویت سازمان بازرسی آسیب‌شناسی و اصلاح امور و روشنگری است و آگاهی بخشی در فرآیندهای مختلف مورد نظراست.

شهریاری نژاد خاطر نشان کرد: همراهی، هم افزایی و تعامل بین دو دستگاه برای برون رفت از موانع و مشکلات یک ضرورت است و می تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: مدیران پاکدست، با اخلاص و توانمند موفق ترین افرادی هستند که می‌توانند مجموعه ذیربط را هدایت و راهبری کرده و به عنوان یک الگوی تمام عیار برای سیستم و پرسنل باشند که امیدواریم همه سازمانها و ارگانها با این رویکرد مدیریت و راهبری شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا