حضور ۳۰۰ کشتی‌گیر از ۲۲ کشور در پیکارهای نظامیان جهان در تهران

به گزارش شهر پنج، سردار «مهدی حاجیان» روز چهارشنبه در نشست خبری خود به تشریح برنامه‌ها و تمهیدات سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان (سیزم) پرداخت و افزود: یک رویداد مهم بین‌المللی برعهده ما گذاشته شده و در نظر داریم به بهترین شکل ممکن میزبان شایسته‌ای باشیم.

وی ادامه داد: موضوع ورزش در جهان به عنوان دیپلماسی تخصصی مطرح است و قهرمانی به صورت فردی و تیمی برای کشورها باعث می‌شود پرچم کشورها به اهتزاز درآید. در حال حاضر ۱۴۰ کشور عضو سیزم هستند و این میزبانی یک رویداد بزرگ است. از سال ۱۳۳۶ ما عضو کمیسیون سیزم شدیم و تا امروز چند بار میزبان رویدادهای بزرگ بوده‌ایم ‌و این بار در تهران میزبان رویداد کشتی سیزم هستیم. البته ما در سال ۹۲ میزبان والیبال سیزم و به میزبانی ناجا بودیم و در سال جاری نیز شاهد این میزبانی هستیم.

سخنگوی نیروی انتظامی تشریح کرد: اهداف سیزم و موضوع دیپلماسی ورزشی نیروهای مسلح بسیار مهم است و اتحاد و همبستگی بین نیروهای مسلح جهان را به همراه دارد که هدف دوستی از طریق ورزش است و توسعه روابط با هدف حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است. ایجاد دوستی و رفاقت بین نظامیان جهان مورد تاکید بوده و ایران به دلیل اینکه ستون امنیت منطقه است با افتخار میزبانی این مسابقات را با محوریت ستاد کل نیروهای مسلح برعهده دارد.

سردار حاجیان گفت: ۳۰۰ کشتی‌گیر از ۲۲ کشور جهان در این مسابقات حضور خواهند داشت. شنبه ۲۹ آبان ماه افتتاحیه پیکارها را خواهیم داشت و محل مسابقات در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی است. با وزارت ورزش، صدا و سیما، اصحاب رسانه و نهادهای مربوطه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نیز با ۳۶ ورزشکار در این رویداد حضور خواهند داشت و امیدواریم با عنوان قهرمانی کشورمان همراه باشد، جا دارد از فدراسیون کشتی برای همراهی تشکر کنیم که در کنار ما بودند.

در این مسابقات کشورهایی از جمله اوکراین، گینه، فرانسه، نیجریه، سریلانکا، یونان، لهستان، سوریه و هلند حضور دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا