پنجعلی: ایران مقتدرانه در مسیر صعود به جام جهانی فوتبال قرار گرفته است

به گزارش شهرپنج، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد با سه گل بر تیم سوریه غلبه کند و با ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه A این رقابت‌ها قرار گرفت. تیم کره جنوبی نیز با برتری سه بر صفر برابر عراق و ۱۴ امتیار در رده دوم جدول قرار دارد. امارات با ۶ امتیاز در رتبه سوم جای گرفته و لبنان با ۵، عراق با ۴ و سوریه با ۲ امتیاز در رتبه‌های بعدی هستند.

تیم ملی فوتبال ایران هفتم بهمن ماه میزبان تیم ملی فوتبال عراق است و در صورت برتری برابر این تیم می تواند جواز حضور در رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کند. در صورت صعود ایران به جام جهانی این سومین مرتبه پیاپی است که تیم ایران به عنوان یکی از نمایندگان آسیا در بزرگترین جشنواره فوتبال جهان شرکت خواهد کرد.

محمد پنجعلی سه‌شنبه شب پس از پایان این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تمجید از بازی شاگردان اسکوچیچ اظهار داشت: آنچه که امروز در زمین شاهد آن بودیم اقتدار فوتبال ایران بود. اقتداری که ناشی از استعداد بازیکنان ایران است. ما بازیکنانی خوبی داریم که در لیگ‌های معتبر دنیا توپ می‌زنند. اگر توجه به تیم ملی فوتبال ایران بیشتر شود بی‌تردید نتایج ما درخشان‌تر از امروز خواهد بود.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به راه هموار تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به قطر گفت: ما با اقتدار در مسیر جام جهانی قرار گرفتیم و بدون شک یکی از چهار نماینده آسیا در جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال خواهیم بود. البته مسیر صعود نسبت به گذشته هموارتر شد زیرا قاره آسیا اکنون صاحب چهار سهمیه مستقیم و یک پلی‌آف است.

وی ادامه داد: در گذشته تنها یک سهمیه بود که کار را بسیار سخت می‌کرد. امیدوارم بتوانیم در جام جهانی نتایج درخشانی ثبت کنیم.

پیشکسوت اسبق تیم فوتبال پرسپولیس تهران با اشاره به‌احتمال موفقیت ایران در تورنمنت‌های بزرگ افزود: ما توانایی لازم برای ثبت نتایج درخشان را داریم اما باید شرایط به بهترین شکل ممکن فراهم شود. توجه به زیرساخت‌ها و ستاره پروری می‌تواند این مهم را در جام ملت‌های آسیا و جام جهانی ثابت کند. ما در فوتسال توانستیم به سکوی جهانی برسیم باید در فوتبال کاری کنیم که سکوی آسیا دور از دسترس نباشد.

وی در پایان این نکته را هم یادآور شد که نتایج کنونی نباید ما را از هدف اصلی فوتبال دور کند. صعود به جام جهانی مهم است اما نتایج خوب در آن تورنمنت و کسب عنوان قهرمانی می‌تواند برای ایران اهداف بزرگ‌تر قلمداد شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا