تفاهم ایران و عراق در راه‌اندازی یک دانشگاه پزشکی

به گزارش شهر پنج ، دانشگاه علوم پزشکی تهران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اولین کشور خارجی و برای اولین بار در کشور عراق موفق شد قرارداد راه‌اندازی دانشگاه سبطین با زیربنای ۳۰ هزار متر در ۳۶ هکتار را منعقد کند.

دکتر حسین قناعتی پس از امضای قرارداد درباره جزییات این تفاهم‌نامه، با بیان اینکه مدیریت این دانشگاه به‌ صورت مشترک خواهد بود گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ۵۰ سال مدیریت آموزشی این دانشگاه را به عهده خواهد گرفت و ۲۰ درصد سود آن به دانشگاه ایرانی خواهد رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در آغاز کار ۵۰ دانشجوی پزشکی، ۵۰ دانشجوی پرستاری و ۵۰ دانشجوی فیزیوتراپی پذیرفته خواهد شد و حقوق و حق‌الزحمه اساتید ثابت و پروازی نیز طبق دستورالعمل پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه سبطین در پنجه طبقه ظرفیت پذیرش یک هزار دانشجو را دارد اضافه کرد: تمام تجهیزات این دانشگاه از سالن تشریح، آزمایشگاه‌های مختلف و کلاس‌های درس، مدرن دیده‌ شده و بیمارستان‌های پشتیبان آن، بیمارستان زین‌العابدین و بیمارستان کانسر سرطان کربلا که بسیار مدرن و در شرف راه‌اندازی است خواهد بود و ان‌شاءالله منتظر هستیم مجوز راه‌اندازی سبطین را از وزارت علوم عراق بگیریم.

دکتر قناعتی در پایان گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای قطعی کردن این مسئله در حضور شیخ عبدالمهدی نماینده آیت‌الله سیستانی و رئیس عتبه حسینی که این دانشگاه به عتبه حسینی تعلق دارد و پروفسور ساعدی رئیس مسائل بهداشتی و درمانی عتبه امضا کردیم و آمادگی داریم در 10 روز آینده شروع به کار کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا