استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

به گزارش گروه فرهنگی شهر پنج ، در لحظه تنظیم و انتشار این گزارش (شنبه ۲۹ آبان‌)، حدود ۵۹ روز بعد از بازگشت آرامشی نسبی و رنگ باختن شهرها و استان‌های کشور از قرمزی به زرد و آبی می‌گذرد و ثمره آن بازگشت دوباره به فعالیت و کار گروه‌های شغلی دو با ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کروناست. هنرمندان تئاتر و تماشاخانه‌ها نیز که در این گروه شغلی (گروه دو) تعریف می‌شدند فعالیت مجدد خود را از ابتدای پاییز ۱۴۰۰ خورشیدی از سر گرفتند.

با وجود آن ابلاغیه، هر چند گروه‌های نمایشی از ابتدای مهر آرام آرام و با بیم و امید، تولید و اجراهای عمومی آثار نمایشی و میزبانی از مخاطبان مشتاق و دلتنگ تالارها و آثار تئاتری را آغاز کردند؛ خوشبختانه در سایه استمرار شرایط و با گذشت ۶۰ روز، در آستانه ورود به هفته نخست آذر شاهد گرم‌تر شدن تب و تاب اجرای آثار نمایشی و حضور بیشتر مخاطبان در تماشاخانه‌ها هستیم.

این شور، شعف و نشاط به حدی است که تنها طی گذشت ۵۹ روز از آغاز فعالیت تماشاخانه‌ها، شاهد رکودشکنی هفته نخست آذر نسبت به دهه آخر آبان با به صحنه رفتن ۵۸ نمایش در ۲۲ سالن نمایش دولتی و خصوصی هستیم.

همین امر چشم‌انداز بازگشتِ شرایط تولید، اجرای عمومی و اقبال مخاطبان به آثار نمایشی را اگر نه همانند، اما نزدیک به رکوردهای قبل از شیوع کرونا در کشورمان همسو با دیگر نقاط جهان واقعی‌تر و باورپذیرتر می‌کند.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

میزبانی تئاترشهر از بانوی محبوب من، بیماری خانواده میم، بابا آدم و تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک

نمایش بانوی محبوب من به نویسندگی آلن جی لرنر با بازنگری متن و کارگردانی گلاب آدینه از ۲۰ آبان در تالار اصلی تئاتر شهر به مدت زمان ۱۶۵ دقیقه (با آنتراکت) و قیمت بلیت ۹۰ هزار تومان میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

نمایش تراژدی-کمدی بیماری خانواده میم نوشته فاستو پاراویدینو با ترجمه نیایش بهمنیه و کارگردانی سروش طاهری از ۱۹ آبان ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۸۰ دقیقه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

نمایش بابا آدم به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج با مدت ۸۰ دقیقه، همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸.۳۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

و در نهایت نمایش تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک به نویسندگی و کارگردانی تینو ‌صالحی جدیدترین اثری است که در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ میزبان مخاطابان خواهد بود.

ایرانشهر با بیل‌مَن، ژپتو، باب بارا و درس بی‌پایان

نمایش بیل‌مَن به کارگردانی مهدی چاکری بر اساس نمایشنامه عیاش سرزمین‌های غرب نوشته جان میلینگتون سینگ ساعت ۱۹:۴۰ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته است.

نمایش ژپتو به نویسندگی و کارگردانی اوشان محمودی ساعت ۱۸ در سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

نمایش باب بارا به نویسندگی، طراحی و کارگردانی نیما ایمان‌زاده ساعت ۱۷ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

نمایش درس بی‌پایان (چند پُرتره از آموزش کاسپار) به نویسندگی بهزاد آقاجمالی و کارگردانی میلاد ‌نیک‌آبادی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه به صحنه می‌رود.

اُفلیا در اتاق سفید تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان

نمایش اُفلیا در چهارمین برداشت، اقتباس و کارگردانی مسعود طیبی از نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر ساعت ۲۰ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

نمایش اتاق سفید به نویسندگی مسعود ‌هاشمی‌نژاد و کارگردانی مشترک مهسا ‌جعفری و مسعود ‌هاشمی‌نژاد دیگر نمایشی است که ساعت ۱۸ در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان طی هفته جاری به صحنه خواهد رفت.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

مهرگان با هیچی، تراژدی اجبارین، مجهول ابن اجل، خانواده آقا کمال، کنسرت-نمایش دوازده، فرگشت و پایین سمت چپ

نمایش هیچی، در خانه ‌نمایش ‌مهرگان به نویسندگی اودوکیموس تسولاکیدیس با ترجمه سکینه عرب‌نژاد، کارگردانی ملیکا ‌زاهدی ساعت ۱۷ به صحنه می‌رود.

تراژدین اجبارین نام نمایش دیگری است به نویسندگی آنتوان ‌چخوف با ترجمه داریوش ‌مودبیان و کارگردانی محمدرضا ‌خطیب که در سالن شماه دو خانه ‌نمایش ‌مهرگان هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰ به صحنه خواهد رفت.

سیروس کهوری‌نژاد هنرمند و بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون که پیشینه هنری خود را دهه‌ها قبل با هنر تئاتر در خوزستان آغاز کرده بود بعد از سال‌ها دوری با نمایش مجهول ابن اجل در مقام نویسنده و کارگردان به صحنه بازگشته است.

این اثر نمایشی همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ با مدت زمان ۶۰ دقیقه از ۲۳ آبان تا ۱۰ آذر ماه در سالن شماره ۱ تماشاخانه مهرگان به صحنه می‌رود.

خانواده آقا کمال به نویسندگی و کارگردانی مرتضی گلچین همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ و به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه وارد سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان می‌شوند.

کنسرت-نمایش دوازده به نویسندگی کیاوش ‌زارع ‌طلب و کارگردانی حمیدرضا ‌رکنی همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷ به مدت زمان ۶۵ دقیقه مهمان سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان خواهد بود.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

دیگر نمایش سالن شماره ۲ خانه ‌نمایش ‌مهرگان اثری است به نام فرگشت با نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهدی ‌خلیل‌زاده که با مدت زمان ۷۵ دقیقه از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان مخاطبان خواهد بود.

نمایش بعدی خانه ‌نمایش ‌مهرگان اثری است به نام پایین سمت چپ به نویسندگی و کارگردانی هادی محرابی که میزبان مخاطبان خواهد بود.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

شب آواز درنا، شکار مرگ، بودای بزرگ کمکشان کن و تروما/ یک روز در تماشاخانه اهورا

نمایش شب آواز درنا به کارگردانی شبنم صادق‌زاده از ساعت ۲۱ به مدت زمان ۴۰ دقیقه در تماشاخانه اهورا اجرای خود را آغاز می‌کند.

نمایش شکار مرگ به نویسندگی آیرا لوین و با بازنویسی و کارگردانی ‌نگار عزیزی پس از گذشت سه سال از ترجمه‌اش توسط شهرام زرگر، برای نخستین بار از ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه اهورا به صحنه می‌رود.

دیگر نمایش تماشاخانه ‌اهورا اثری است به نام بودای بزرگ کمکشان کن با نویسندگی آلکسی کازانتسف و طراحی، دراماتورژی و کارگردانی نادر ‌نادرپور که با مدت زمان ۹۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان خواهد بود.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

نمایش تروما / یک روز به نویسندگی مشترک پدرام بناها، امیر ارسلان طارم وند، فرزان پورخانی و کارگردانی پدرام بناها تازه‌ترین نمایش تماشاخانه اهوراست که از ساعت ۱۷ به مدت زمان ۵۰ دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

بیان دغدغه‌های و معضلات زنانه در اندوه سپید دخترکان

اندوه سپید دخترکان نمایشی است که در تماشاخانه هیلاج با مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۸:۱۵ به نویسندگی مهناز طاهری و کارگردانی سعید بکایی به صحنه می‌رود.

میزبانی سپند از اتاق، قتل در کاخ و آهو

نمایش اتاق با کارگردانی زنده‌نام ساشا کشوادی (در آستانه اجرای عمومی نمایشی که کارگردانی آن را بر عهده داشت، ۹ آبان ۱۴۰۰ به دلیل ایست قلبی به شکل ناگهانی درگذشت) ساعت ۱۹ در تماشاخانه سپند به صحنه می‌رود.

نمایش قتل در کاخ به نویسندگی مشترک جاناتان سی‌یر، هنری شیلدز و هنری لویز با ترجمه و کارگردانی پوریا جعفرپورکاشی ساعت ۲۱ در سالن شماره یک پردیس تئاتر سپند به صحنه می‌رود.

نمایش آهو به نویسندگی و کارگردانی پوریا گلستانی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر سپند به صحنه می رود.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

میزبانی مولوی از کِریم و سنتز

نمایش کِریم به نویسندگی و کارگردانی محمود حیدری همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰ به مدت زمان ۵۸ دقیقه مهمان سالن اصلی تالار مولوی خواهد بود.

دیگر نمایش دانشگاهی مهمان سالن کوچک تالار مولوی به عنوان تنها سالن اختصاصی نمایش‌های دانشجویی، سنتز به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ‌اخوان و دراماتورژی علی مهران است، که با مدت زمان ۵۰ دقیقه و از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان خواهد بود.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

دیوار چهارم با هیچکس جیمی نمی‌شه، یادداشت‌هایی بر بی‌پایانی و خفتونا

نمایش هیچکس جیمی نمی‌شه به نویسندگی برتن بوم گارنر، ترجمه شادی جلیلیان و کارگردانی حامد شایسته هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۲۱ به مدت زمان ۷۰ دقیقه به صحنه می‌رود.

همچنین مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در مدت زمان ۷۵ دقیقه میزبان نمایش یادداشت‌هایی بر بی‌پایانی به نویسندگی و کارگردانی هانیه کاراندیش است.

دیگر نمایش مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم اثری است به نام خفتونا با نویسندگی و کارگردانی مهتاب امیرکافی که با مدت زمان ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۷ میزبان مخاطبان خواهد بود.

دن کیشوت بولگاکف و اون و اراذل کوچه پشتی… در عمارت نوفل‌لوشاتو

نمایش دن کیشوت اثر میخاییل بولگاکف به کارگردانی جواد مولانیا ساعت ۲۰ در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.

همچنین عمارت ‌نوفل‌لوشاتو تا پنجم آذر همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷:۱۵ به مدت زمان ۷۵ دقیقه از نمایش نمایش اون و اراذل کوچه پشتی؛ یا از پیراهن دموکراسی خون می‌چکد به نویسندگی و کارگردانی علی ‌روان‌بُد میزبانی می‌کند.

شب طولانی یلدا بعد از سنگلج به تماشاخانه مهر رفت

نمایش شب طولانی یلدا به نویسندگی گیتا داودی و کارگردانی ناصر آویژه بعد از پایان اجراهای خود در تماشاخانه سنگلج طی مهر و تا نیمه آبان، از ۲۵ آبان تا پنجم آذر همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸ با مدت زمان ۶۰ دقیقه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

دستان پُر شهرازد با هفت نمایش؛ علاقه‌مندی چنان است که…بازجویی، کاتلین، دروغ رستاخیز، سوتیراس، و اینک زن، هاری یا سرگذشت مردی که… و دروغ

نمایش علاقه‌مندی چنان است که بازجویی… به نویسندگی و کارگردانی میلاد اردوبادی از ساعت ۱۸ به مدت زمان ۷۰ دقیقه در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

نمایش کاتلین به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهدی یوسفیان که اقتباسی از نمایشنامه کنتس کاتلین نوشته ویلیام باتلر با ترجمه سارا وظیفه‌شناس است، اجرای خود را از ۱۹ آبان، ساعت ۲۰:۴۵ در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است و تا اول آذر اجرا خواهد داشت.

نمایش دروغ رستاخیز با دراماتورژی و کارگردانی طاها محمدی از ساعت ۱۸:۴۵ در سالن ‌گلایل پردیس تئاتر شهرزاد با مدت زمان ۹۰ دقیقه به صحنه می‌رود.

نمایش سوتیراس دیگر مهمان پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد است که به نویسندگی و کارگردانی شایان ‌قنادزاده با مدت زمان ۶۵ دقیقه و از ساعت ۲۰:۴۵ در ‌سالن ‌ارکیده این تماشاخانه از مخاطبان خود میزبانی می‌کند.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

نمایش و اینک زن به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم رهگذر جدیدترین اثری است که در ‌سالن ‌صنوبر پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد با مدت زمان ۶۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰:۱۵ میزبان مخاطابان خواهد بود.

دیگر نمایش سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد اثری است به نام هاری یا سرگذشت مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود با نویسندگی و کارگردانی افشین ‌زمانی که با مدت زمان ۹۵ دقیقه از ساعت ۲۰ میزبان سوم تا بیست و پنجم آذر میزبان مخاطبان خواهد بود.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

نمایش دروغ به نویسندگی فلوریان زلر و کارگردانی مسعود ‌صالحی جدیدترین اثری است که در سالن صنوبر پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد با مدت زمان ۶۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ میزبان مخاطابان خواهد بود.

تماشاخانه ملک میزبان برلینگتون و نان

نمایش برلینگتون نوشته مهام راد به کارگردانی مسعود میرطاهری اجرای خود را ساعت ۱۸ در تماشاخانه ملک به صحنه می‌برد.

همچنین نمایش نان نیز جدیدترین اثر مهدی کوشکی است که پس از ٧ ماه تمرین در تماشاخانه ملک هرشب ساعت ٢٠ به صحنه خواهد رفت.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

رستگاری با چکش، مک موردو و مهمانسرای دو دنیا در تماشاخانه شانو

نمایش رستگاری با چکش به نویسندگی و کارگردانی افسون شکاری از ساعت ۲۱ اجرای خود را در تماشاخانه شانو آغاز می‌کند.

نمایش مک موردو به نویسندگی، طراحی و کارگردانی ناصر کاظمی جدیدترین اثری است که در ‌ تماشاخانه ‌شانو با مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۱ میزبان مخاطابان خواهد بود.

نمایش مهمانسرای دو دنیا به نویسندگی اریک ‌امانوئل ‌اشمیت، ترجمه شهلا ‌حایری و کارگردانی ایمان خرقانی تازه‌ترین نمایش تماشاخانه شانو است که از ساعت ۱۹ به مدت زمان ۹۰ دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

تالار حافظ با آنامورفیک و مستقیم ته منصور جنوبی

تالار حافظ هر روز به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه از نمایش آنامورفیک به طراحی و کارگردانی عارف شریفی میزبانی می‌کند.

نمایش مستقیم ته منصور جنوبی دیگر نمایش تالار حافظ است که با مدت زمان ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۱۵ به نویسندگی محمد ‌میرعلی ‌اکبری و کارگردانی پریسا ‌محمدی به صحنه می‌رود.

سفر چخوف به ایران برای پیدا کردن گم‌شده‌اش در مرغ دریایی دایی وانیا

تماشاخانه ‌سنگلج از ۱۳ آبان تا ۱۰ آذر، هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸ میزبان نمایش مرغ دریایی دایی وانیا به نویسندگی آرمان طیران و کارگردانی حسین ‌حیدری‌پور خواهد بود.

اجرای نمایش حیاط خانه ما و آرزوهای موش کور در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری

نمایش حیاط خانه ما به کارگردانی وحید خسروی در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساعت ۱۶:۱۵ ویژه گروه سنی خردسالان و کودکان اجرا می‌شود.

نمایش آرزوهای موش کور به نویسندگی سعید ابک و کارگردانی وحید نفر از ساعت ۱۷:۳۰ با تخفیف ویژه در سالن بوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرای خود را آغاز کرده است.

یوکایدی در جستجوی گنج با محوریت تئاتر تعلیمی، تربیتی و مشارکتی

آزمایشگاه تماشاگران تئاتر نارنجی در ادامه فعالیت‌‎های خود در راستای تئاتر پداگوژیک (تئاتر تعلیمی، تربیتی و مشارکتی) خارج از فضای سالن اجرا، دومین تجربه اجرایی گروه تولید نمایش خود با عنوان یوکایدی در جستجوی گنج به نویسندگی و کارگردانی سجاد آقابابائی را در فرهنگسرای نیاوران به صورت محیطی و به شکل سیار در محوطه باز مجموعه هنری نیاوران همه روزه از ساعت ۱۷ برای گروه سنی کودک اجرا می‎‌کند.

آهسته با گل سرخ، زندگی یک خانواده نیمه سنتی در التهابات سال ۵۷

نمایش آهسته با گل سرخ نوشته زنده‌نام اکبر رادی و کارگردانی علیرضا شعبانیان با مدت زمان ۱۵۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۳۰ در خانه هنر آبان واقع در خیابان عضدی، کوچه سپند پلاک ۷۲ به صحنه رفته است.

تالار محراب با آلا صبح زود رفت، رختشور شاه، اسم من لیالی است و داستان فراموش نشدنی دو سرباز فداکار…

نمایش آلا صبح زود رفت همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان ۴۵ دقیقه با نویسندگی رضا ‌گشتاسب و کارگردانی زریبار کریمی در سالن ‌استاد ‌جمشید ‌لایق تالار ‌محراب به صحنه می‌رود.

نمایش رختشورشاه به کارگردانی علی یدالهی نیز اجرای خود را در سالن جعفر والی مجموعه تئاتر محراب آغاز کرد. این نمایش کمدی سیاه‌بازی همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

نمایش اسم من لیالی است به نویسندگی و کارگردانی بهاره سرافرازی در سالن استاد جمیله شیخی تالار محراب با مدت زمان یک ساعت و ۲۰ دقیقه از ساعت ۱۸:۳۰ به صحنه می‌رود.

نمایش داستان فراموش نشدنی دو سرباز فداکار… یا روزنگرانتز و گیلدنسترن زنده‌اند؛ به نویسندگی و کارگردانی سیدمیثم قاسمی‌نژاد در سالن ‌هادی اسلامی تالار محراب همه روزه به جز شنبه‌ها با مدت زمان ۵۵ دقیقه و در ساعت ۱۸ به صحنه می‌رود.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

زنانی با چمدان‌های پر از شکلات در تماشاخانه مشایخی

نمایش زنانی با چمدان‌های پر از شکلات به نویسندگی و کارگردانی حسن ‌عظیمی تازه‌ترین نمایش تماشاخانه ‌استاد ‌جمشید ‌مشایخی است که از ساعت ۱۹ به مدت زمان ۶۰ دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

استقبال گرم از آخرین ماه پاییز با ۵۸ نمایش در ۲۲ تماشاخانه

پرفورمنس سفید؛ نمایشی با بازیگران متفاوت

نمایش پرفورمنس سفید به طراحی و کارگردان دانیال گورانی تازه‌ترین نمایش خانه ‌نمایش ‌دا است که از ساعت ۱۶ به مدت زمان ۳۰ دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

در این اثر نمایشی تماشاگر نقش را به عهده دارد و بازیگر به معنای شناخته شده آن برای آثار تئاتری وجود ندارد. نمایش پرفورمنس سفید در هر نوبت اجرا میزبان یک تماشاگر خواهد بود و با توجه به مدت زمان محدود آن از ساعت ۱۶ تا ۲۱:۳۰ به بازه زمانی هر نیم ساعت یک سانس از این نمایش به صحنه می‌رود. یعنی در مجموعه هر شب این نمایش ۱۲ سانس اجرا ۳۰ دقیقه‌ای خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا