خانم گل فوتبال ایران: در آسیا شگفتی خلق کردیم/ نابرابری بین مردان و زنان فوتبال زیاد است

به گزارش شهر پنج ، تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان برای اولین‌بار در مسابقه‌ای بین‌المللی شرکت کرد و به دومین دوره جام باشگاه‌های زنان آسیا اعزام شد.

سیرجان در این رقابت‌ها مقابل بنیادکار ازبکستان و گوکولام هند پیروز شد اما در آخرین دیدار خود مقابل امان کلاب اردن شکست خورد و عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

افسانه چترنور در مورد عملکرد سیرجان در این مسابقات به ایسنا گفت: به نظر خیلی از کارشناسان فوتبال، ما شگفتی خلق کردیم و این عنوان برای فوتبال زنان ایران ثبت تاریخ شد.

او در مورد عملکرد خود بیان کرد: با توجه به آسیب‌دیدگی جا مانده از اردوهای ملی به مدت یک ماه از هر تمرینی باز ماندم، اما بلافاصله از لحظه‌ای که مجوز تمرین به من داده شد، تمریناتم را با تیم و حتی اختصاصی‌ با شدت ویژه‌ای آغاز کردم. رسیدن به شرایط آرمانی برایم خیلی سخت بود اما می‌خواستم در خلق شگفتی بزرگ برای کشورم تاثیر گذار باشم. بنابراین تلاش زیادی کردم.

چترنور در مورد گلی که از روی ضربه ایستگاهی به هند زد و انتشار زیادی در شبکه‌های مجازی داشت، گفت: بارها ضربات ایستگاهی‌ام را به گل تبدیل کرده بودم اما در آن لحظه چون خانواده‌ام بازی را زنده می‌دیدند و از آسیب‌دیدگی زهرا علیزاده ناراحت بودم، حتما باید بهترین ضربه ایستگاهی خود را می‌زدم.

او به تبعیض بین فوتبالیست‌های زن و مرد ایران اشاره کرد و گفت: برابر نبودن و تفاوت زیادی بین قراردادهای زنان و مردان وجود دارد اما ما دختران فوتبالی به خاطر عشق و علاقمه‌مان با تلاش و پشتکار فقط رو به جلو پیش می‌رویم.

چترنور در پایان گفت: تمام بازخوردهایی که از طرف مردم در فضای مجازی گرفتیم، سراسر جامعه زنان را غرق شور و شعف ملی کرد که جا دارد از همه مردمی که برای‌مان دعا کردند و انرژی مثبت فرستادند، تشکر کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا