طرح “معیشت جایگزین” تالاب هامون در ایستگاه بررسی میدانی محیط زیست

وحید پورمردان در گفت وگو با شهر پنج افزود: طرح معیشت جایگزین که با پیگیریهای مجدانه سازمان حفاظت محیط زیست و بمنظور کاهش فشار از تالاب بین المللی هامون به مرحله اجرا رسیده است، راهکاری است تا ضمن کمک به برنامه احیای تالاب هامون، معیشت مردم منطقه نیز بهبود یابد.

وی ادامه داد: در بازدید از مجموعه ای از طرح های پیشنهادی که توسط متقاضیان بومی منطقه در قالب سمن ها، تعاونی ها و … ارائه شده بود، گفتگوهای رو در رو امیدهای زیادی درخصوص اجرای گسترده ی طرح معیشت جایگزین در حاشیه تالاب را نوید می دهد.

پورمردان تصریح کرد: طرح معیشت جایگزین با پیگیری ها و حمایت های سازمان حفاظت محیط زیست و اعتبارت بین المللی در منطقه در حال اجراست و این سازمان با تمام توان هر گونه اطلاعات و مشاوره فنی و اجرایی در حوزه های مرتبط را در اختیار متقاضیان خواهد گذاشت.

طرح معیشت جایگزین تالاب هامون در ایستگاه بررسی میدانی محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: از همه ی مردم بومی و متقاضیان درخواست داریم با مراجعه به سامانه طرح معیشت و با استفاده از راهنمایهای مندرج در سامانه جهت استفاده بهینه از برنامه طرح معیشت جایگزین اقدام کنند، و در صورت نیاز به مشاوره، این اداره کل آماده هرگونه همکاری با متقاضیان می باشد تا ضمن تحول و بهبود در معیشت مردم منطقه، برنامه ی احیای تالاب هامون نیز جان تازه ای بگیرد.

وی گفت: از مهمترین اهداف پروژه درآمدزایی و کاهش فقر در منطقه می باشد و استقبال خوب گروههای محلی در ارائه طرح ها، نشان دهنده علاقه و تمایل مردم به بهبود شرایط است. شرایطی که با توجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی در منطقه سیستان به وجود آمده و زندگی ساکنان حاشیه تالاب را با تهدید جدی رو به رو کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا