راه اندازی منطقه آزاد سیستان تا ۶ ماه آینده

به گزارش شهر پنج- دکترسعید محمد در گفتگو با خبرنگاران در شهرک صنعتی رامشار سیستان افزود: سیستان و بلوچستان زیرساختهای بسیارخوبی دارد و یکی از اولویتهای ما راه اندازی منطقه آراد سیستان بوده و به همین خاطر اولین سفر من به مناطق جدید، سفر به سیستان بوده که امروز دفتر اجرایی آن در رامشار راه اندازی و مدیراجرایی آن نیز منصوب شد.

وی ادامه داد: طرح جامع را شروع کردیم تا توسعه آغاز شود، قرارداد این طرح منعقد شده و به منظور پیشرفت طرح جامع، بحث توسعه زیرساخت را پیش خواهیم برد، پیش بینی مابراین است که تا ۶ ماه آینده بتوانیم منطقه آزاد تجاری سیستان را راه اندازی کنیم..

محمد ادامه داد: تجارت با افغانستان یکی از مباحثی است که از سرمایه گذاران تقاضا می کنیم که براساس نیازمندیهای همسایه‌های شرقی در استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: باید نوع معیشت مردم در این منطقه عوض شود کمبود آب و بحثهای کشاورزی ‌دامپروری دچار خلل شده، سعی می کنیم بنگاههای کوچک اقتصادی را راه اندازی کنیم تا تولید آغاز و باعث رونق اقتصادی مردم شود ضمن اینکه نگاه ویژه ای به بحث فرهنگی داریم چون آسیبهایی را در مناطق آزاد قبلی داشتیم و براین اساس از تجربیات گذشته استفاده می کنیم تا مشکلات جدیدی را برای مردم ایجاد نکنیم.

دبیر مناطق آزاد تجاری کشور افزود: ما یک وظیفه درجهت به ظرفیت رساندن منطقه آزاد داریم و یک وظیفه هم سایر دستگاهها دارند خصوصا وزارت راه و شهرسازی در اینجا نقش مهمی در تکمیل راه آهن چابهار زاهدان و زاهدان به میلک دارد که پیگیر این قضیه هستیم و از نمایندگان هم خواهانیم تاپیگیر این مورد باشند.

راه اندازی منطقه آزاد سیستان تا ۶ ماه آینده

همچنین در ادامه با حکم سعید محمد، دکتر محمدرضا واعظی پور مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری سیستان منصوب شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا