نوبت دیده شدن زنان والیبالیست رسیده است

به گزارش شهرپنج ، زنان ورزشکار ایران با پوشش اسلامی فعالیت می‌کنند و در عرصه‌های مختلف بین‌المللی حاضر می‌شوند اما مسابقاتشان پخش تلویزیونی ندارد و این یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که حرکت آنها را کند می‌کند چرا که اسپانسرهای کمی به این عرصه ورود می‌کنند یا به صورت مقطعی حاضر به حمایت می‌شوند. زنان ورزشکار هم بارها از این موضوع انتقاد کرده‌اند و پخش تلویزیونی را حق خود دانسته‌اند.

به تازگی اما فدراسیون‌های ورزشی گام‌هایی را در این زمینه برداشته‌اند و از طریق امکاناتی که اینترنت در اختیارشان قرار داده، برخی از مسابقات را پخش می‌کنند. فدراسیون بسکتبال سال گذشته برای اولین بار مسابقات لیگ زنان را همراه با گزارشگر زن پخش کرد و در مسیری گام گذاشت که ضمن جذب حامیان مالی قدرتمندتر، انگیزه زنان را هم بیشتر کنند.

بیست و یکمین دوره لیگ برتر والیبال زنان هم با اتفاق تازه‌ای همراه بود؛ برای اولین بار مسابقات زنان از طریق اینترنت و همراه با گزارش زنده پخش می‌شود تا فرصت جدیدی را به زنان این رشته بدهد که توانایی و شایستگی خود را به نمایش بگذارند.

والیبال به عنوان یکی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار در ایران در بخش مردان علاقمندان زیادی را به خود جذب می‌کند اما در بخش زنان به دلیل پوشش محدود رسانه‌ای نتوانسته این کار را به خوبی انجام بدهد. پخش رسانه‌ای و آشنایی مردم با نوع و سطح والیبال زنان می‌تواند پتانسیل‌ها و استعدادهای جدیدی را به والیبال معرفی کند و در آینده ایران رشته تاثیرگذار باشد.

شبنم علیخانی، کاپیتان تیم والیبال زنان سایپا در این مورد به ایسنا گفت: قشنگ‌ترین اتفاقی که می‌توانست برای والیبال زنان بیفتد، همین است. از فدراسیون والیبال تشکر می‌کنم که شرایط پخش آنلاین را فراهم کرد. امیدوارم این داستان ادامه‌دار باشد. البته این پخش ادامه‌دار است و بازی‌هایی که در تهران برگزار می‌شود را به صورت زنده پخش می‌کنند. خیلی خوشحال کننده است. بازیکنان با انگیزه بیشتری بازی می‌کنند و این به قشنگی لیگ هم کمک خواهد کرد.

او افزود: یکی از دلایلی که برخی از اسپانسرها جلو نمی‌آمدند، عدم پخش بود اما با پخش رسانه‌ای حامیان مالی بیشتری به سمت والیبال زنان می‌آیند. از طرف دیگر خانواده‌ها، پدرها، برادرها و کسانی که نمی‌توانند به سالن بیایند و بازی ما را از نزدیک ببیند، می‌توانند از این طریق مسابقات را تماشا کنند. البته امیدوارم روزی خانواده‌ها بتوانند به سالن بیایند.
انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا