۱.۵ تن فلفل عنابی برای نخستین بار در ایرانشهر برداشت شد

علی شریعتمداری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پنج اظهارداشت: فلفل عنابی برای نخستین بار است که در سیستان و بلوچستان و در شهرستان ایرانشهر کشت می‌شود که البته این کشت خوب جواب داده است.

وی با بیان اینکه در هر هکتار ۵۰۰ کیلوگرم فلفل عنابی برداشت شده افزود: برداشت فلفل عنابی در ایرانشهر تا اوایل آذر ادامه دارد.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی در این شهرستان گفت: کشت این‌گونه محصولات با توجه به اشتغالزایی و درآمدزایی بالایی که دارد می‌تواند جایگزین مناسب برای کشت‌های رایج در منطقه باشد.

وی تصریح کرد: فلفل عنابی تاکنون از پاکستان و هندوستان وارد می‌شده و این برای نخستین بار است که در ایرانشهر کشت شده که با توجه به شرایط آب و هوای منطقه خوب جواب داده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: مصرف آب گیاهان دارویی از قبیل فلفل عنابی بسیار پایین است مثلا یونجه باید در هفته ۲ بار آب شود اما این محصول در ماه ۲ بار به آب نیاز دارد.

وی گفت: کشت گیاهان دارویی با توجه به ارزش افزوده بالا، رونق اشتغال و کاربرد چهارگانه در حوزه درمانی، بهداشتی، غذایی و صنعتی در بین کشاورزان ایرانشهری گسترش یافته است.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه در۲ سال اخیر ۴٠ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته اظهارداشت: حمایت از کشاورزان و علاقه‌مندان به کشت و کار در حوزه گیاهان دارویی از برنامه‌های جهاد کشاورزی ایرانشهر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا