١۶ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر بیابان است/ وجود ٣۴ کانون بحرانی فرسایش خاکی و بادی در استان

به گزارش شهر پنج – ابراهیم ویسی در این جلسه، سیستان و بلوچستان را گنج پنهان در تمامی عرصه ها برشمرد و تاکید کرد: برای تحقق اهداف توسعه مشارکت مردم بسیار نقش اساسی دارد.

ابراهیم ویسی فلسفه وجودی همه دستگاه‌های اجرایی را خدمت به مردم و عدم بهره گیری مناسب از فرصت ها را آفت اداری معرفی کرد.

مدیر کل دیوان محاسبات با اشاره به سند آمایش چشم انداز استان اظهار داشت: همه بخش های اجرایی می‌بایست در قالب یک برنامه، اهداف را از ابتدا تا انتها قابل دفاع و هدفمند طراحی و اجرا کنند تا برآیند کار، تحقق مطلوب سیاست ها باشد.

وی حوزه کاری دیوان محاسبات را علاوه بر وظایف سنتی ، حسابرسی عملکردی و ترک فعل همه دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد و خواستار نظارت دقیق و آگاهانه در بهنگام و بهینه مصرف کردن اعتبارات توسط همه دستگاه‌های اجرایی شد.

ویسی انجام فعالیت های آبخیزداری و توجه به بهداشت آب و خاک را با توجه به شرایط اقلیمی استان بسیار حائز اهمیت دانست.

١۶ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر بیابان است/
وجود ٣۴ کانون بحرانی فرسایش خاکی و بادی در استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان بعنوان پهناورترین استان در کشور، علیرغم واقع شدن در کمربند خشک جهان و محدودیت های شدید اقلیمی به لحاظ منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

عبدالباسط پاکزاد افزود: علیرغم اینکه ٣٠ درصد مساحت این استان بیابان است ولی خوشبختانه واجد یک میلیون و ٢٠٠ هزار هکتار جنگل است که مجموع این سطوح یک بزرگ آبخیز بوده و منشا تولید آب است.

وی وسعت و پراکندگی، خشکسالی های ممتد، فرسایش عمده بادی و خاکی، بارش کم و پراکنش نامطلوب در بارش، دوره های فرا خشک و کمبود منابع اعتباری را مهمترین چالش های منابع طبیعی برشمرد و بیان کرد: ١۶ شهرستان استان درگیر بیابان بوده و ٣۴ کانون بحرانی با گستره ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار هکتار با بیشترین فرسایش بادی و خاکی در سطح استان وجود دارد که فعالیت های منابع طبیعی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

پاکزاد اجرای کاداستر اراضی، مالچ پاشی، نهال کاری، آبخیزداری، پخش سیلاب و پروژه های مدیریتی را عمده پروژه های شاخص اجرایی این اداره کل اعلام کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا