کمبود فضای سبز معضل کلان شهر زاهدان

آسا ریگی در گفت وگو با شهر پنج افزود: با توجه به قرار گرفتن شهر زاهدان در منطقه گرم و خشک و کمبود نزولات آسمانی می‌طلبد جهت توسعه فضای سبز شهری یکسری زیرساختها مهیا شود.

وی گفت: یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین زیرساخت‌های فضای سبز، تامین آب مورد نیاز و استفاده از پساب فاضلاب شهری است.

معاون خدمات شهری با اشاره به اجرای پروژه پساب گفت: در سال گذشته اقدامات مطلوبی در خصوص تصفیه پساب فاضلاب شهری با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیون تومان صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سال جاری بودجه این پروژه به ۶ میلیارد تومان افزایش یافت که از این مبلغ ۲ میلیارد تومان مربوط به احداث سپتیک‌ها و ۴ میلیارد تومان در خصوص اجرای شبکه‌های لوله گذاری جهت تامین آب مورد نیاز در مناطق مختلف در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر سه منطقه (سه، چهار و پنج شهر) شهر زاهدان، مجموعا ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری و با ایجاد ۴ سپتیک، بالغ بر ۷۵۰ متر مکعب از پساب فاضلاب شهری استفاده می کنند.

وی بیان کرد: استفاده از پساب یک‌ظرفیت در جهت توسعه فضای سبز شهری است چنانکه می توان عمده گونه‌های گیاهی را با این آب افزایش داد، در این راستا خرید لوله و احداث سپتیک در دستور کار مجموعه شهری می‌باشد.

ریگی اضافه کرد: سال جاری یک سپتیک دیگر باظرفیت ۴۵۰ متر مکعبی در منطقه زیبا شهر جهت ادامه ابیاری فضای سبز ایجاد خواهد شد.

معاون خدمات شهری خاطرنشان کرد: میزان پساب تولیدی بالغ بر ۸۵ لیتر برثانیه است که هم اکنون مجموعه شهری ۵۵ لیتر بر ثانیه از این ظرفیت استفاده می کند، مدیریت شهری در نظر دارد میزان بهره‌برداری از پساب فاضلاب را افزایش دهد تا در جهت توسعه سرانه فضای سبز شهری گام بردارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا