شهاب خودرو با انجمن مخترعین کشور تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد

شرکت شهاب خوردرو با نگاهی آینده نگرانه در تولید محصولات و قطعات صنعتی در کشور، چالش‌ها و موانع تولیدکنندگان و عرضه کنندگان را مورد بررسی قرارداده و در این راستا ضمن همکاری با انجمن مخترعین، نسبت به سرمایه گذاری جهت تولید قطعات نیز اقدام می کند.

این مجموعه معتقد است هم‌افزایی جامعه مخترعین و نخبگان کشور با شرکت شهاب خودرو می‌تواند زمینه‌های توسعه، تقویت و نوآوری را در صنعت خودرو و قطعه سازی در کشور افزایش دهد.

این شرکت که پیش از این نیز همکاری‌های موفقی را با شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعین کشور در خصوص تولید ماشین های مخصوص و خطوط پسماند و خودروهای برقی داشته است و همچنین همکاری مشترکی با دانشگاه فردوسی برای تولید نفربر برقی را پشت‌سر می‌گذارد؛ این بار با عقد تفاهم‌نامه‌ همکاری با انجمن مخترعین کشور در نظر دارد مسیر تولید نوین را با سرعت و کیفیت بالاتری ادامه دهد.

شهاب خودرو با انجمن مخترعین کشور تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد

تفاهم‌نامه مذکور میان مدیران شرکت شهاب خودرو و رؤسای انجمن مخترعین کشور طی نشستی تخصصی امضا و منعقد شد.

سیدجمال الدین موسوی مشهدی، مدیرعامل شرکت شهاب خودرو در این نشست از برنامه‌های این شرکت برای افزایش همکاری‌ها با مخترعین خبر داد و افزود: در نظر داریم با دعوت از مخترعین و هم‌افزایی با انجمن مخترعین کشور به اهداف و برنامه‌های نوآورانه خود در این راستا بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه شهاب خودرو آماده است با تحلیل، ساخت و ارائه محصول مورد نظر به سرمایه‌گذاری بپردازد، گفت: با توجه به محورهای سه گانه ذکر شده ما بازار مصرف را برای متخصصان پیش بینی می‌کنیم و علاوه بر سرمایه‌گذاری، آماده‌ایم سهام‌دار شرکت‌های کوچکی در این حوضه باشیم که تاسیس خواهند شد، تا مخترعین در آینده کمتر دغدغه میزان سرمایه و فروش را داشته باشند و توسعه هدفمند را در دستور کار داشته باشند.

موسوی با اشاره به تجربه‌های موفق شهاب خودرو که پیش از این با شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعین کشور داشته است، گفت: بر اساس نتایج خوبی که از این تجربیات به دست آوردیم تصمیم گرفتیم در خصوص تولید خودروها و اتوبوس‌های برقی هم آن را تکرار کنیم. هم اکنون نیز در یک همکاری مشترک با دانشگاه فردوسی مشهد در تلاشیم تا نفربر برقی را تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت شهاب خودرو در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروهای سفارشی ما آماده تحویل به مشتریان است، گفت: امضای این تفاهمنامه میان ما و انجمن مخترعین کشور موجب امیدواری بیشتر دانشجویان و تحصیلکرده‌های کشور به آینده کار و اشتغال در صنعت خودروسازی خواهد شد.

شهاب خودرو با انجمن مخترعین کشور تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد

سید علی هاشمی رئیس انجمن مخترعین کل کشور نیز در بخشی از این نشست گفت: انجمن مخترعین کشور ۵۰ هزار مخترع در سطح کشور دارد و بیش از ۱۷۰ هزار اختراع در جمهوری اسلامی ایران، بخصوص در ۵ سال اخیر ثبت کرده است. تمام تلاش ما این است که بتوانیم از ظرفیت موجود در صنعت خودرو، ساخت قطعات، بومی‌سازی محصولات و بخصوص تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآوری خودرو و تولید خودروهای برقی بهره ببریم تا کمتر شاهد خروج مخترعین و نخبگان صنعت از کشورمان باشیم.

گفتنی است، این تفاهمنامه در راستای دستیابی به اهداف مرتبط در سند چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران، اهداف فصل دوم قانون برنامه پنجم توسعه کشور و راهبردها و اقدامات نقشه جامع علمی کشور و به منظور کمک به توسعه فناوری و نوآوری بین شرکت شهاب خودرو به نمایندگی آقایان «سید جمال الدین موسوی مشهدی» مدیر عامل و عضو هیأت مدیره و «مهدی داداشی‌زین الدین» نایب رئیس هیأت مدیره و موسسه انجمن مخترعین کشور به نمایندگی آقایان «سید علی هاشمی رئیس انجمن» و رئیس هیأت مدیره و «حامد زمانی» عضو هیأت مدیره این انجمن منعقد شد.

شهاب خودرو با انجمن مخترعین کشور تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد

تفاهم‌نامه مذکور با موضوع استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و تشریک مساعی به منظور تسریع در دستیابی به اهداف و برنامه‌های مورد توافق طرفین منعقد شد. از محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه می‌توان به «مساعدت در ایجاد پردیس فناوری و نوآوری شرکت (شامل پارک فناوری و مرکز رشد و …)»، «مشارکت در تأمین نیازهای فناوری شرکت در حوزه خودروسازی سنگین، نیمه سنگین، در حوزه مسافری و باری»، «مساعدت در ایجاد فن بازار شرکت»، «مشارکت در تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه شرکت»، «استفاده از ظرفیت طرفین در توسعه دیپلماسی علم و فناوری (شامل تبادل استاد و دانشجو، نمایشگاه های بین المللی؛ تبادل فناوری)»، «مشارکت در ممیزی توسعه علوم، ارزیابی و توسعه شاخص‌های کلان علم و فناوری»، «مشارکت در ارتقای نظام مدیریت کلان و فناوری به ویژه در حوزه‌های سیاستگذاری و نظارت»، «مشارکت در طراحی، راه اندازی، استقرار و تثبیت درگاه ملی آمار علم و فناوری»، «مشارکت در در راه اندازی و استقرار شهر دانش و سلامت شرکت»، «مشارکت و مساعدت در شناسایی، توانمندسازی و اثرگذاری استعدادهای برتر و نخبگان شرکت»، «مشارکت و مساعدت در تقویت ارتباط نخبگان و استعدادهای برتر کشور و شرکت»، «استفاده از ظرفیت طرفین در بهره‌مندی از آیین‌نامه‌های حمایتی، توانمندسازی و جذب نخبگان و استعدادهای برتر» و «مساعدت و همکاری برای گسترش و تقویت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان تحت پوشش دانشگاه و توسعه فناوری‌های راهبردی» اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا