اطلاعات مکانی با سامانه بومی یکپارچه‌سازی شد

به گزارش شهر پنج ، محمد علی عاقلی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این محصول تحت وب است و در دسته‌بندی نرم‌افزارهای موقعیت مکانی قرار می‌گیرد، گفت: سامانه جامع مدیریت اطلاعات مکانی محصولی بومی و مبتنی بر ابزارهای متن‌باز و آزاد است.

وی افزود: داده‌ها و اطلاعات مکانی، از مهم‌ترین و زیرساختی‌ترین نوع از داده‌ها، برای برنامه‌ریزی کلان ملی و سازمانی است و کاربرد این نرم‌افزار موجب بی‌نیازی سازمان‌ها از سامانه‌های نرم‌افزاری خارجی غیر ایمن می‌شود.

عاقلی تصریح کرد: معماری سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است که عملکرد آن بهینه و مستقل از هرگونه لایسنس باشد و با توجه به اینکه بخش‌های مختلف آن بر اساس API های مختلف و به‌ صورت ماژولار توسعه داده شده است، بسته به نیاز کاربران از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است.

وی افزود: ذخیره‌سازی داده‌های اطلاعات مکانی معضلی بوده که در گذشته سازمان‌ها با آن روبه‌رو بودند و در این زمینه ابزارهای بومی نبوده، از همین رو سازمان‌ها مجبور به استفاده از نرم‌افزارهای خارجی غیر ایمن برای مصارفی مانند ثبت و ضبط نقطه جغرافیایی یکسری از پارامترها از قبیل نقشه املاک شهری، پارک‌ها یا معابر در شهرداری بودند که اکنون این محصول این نیاز را مرتفع کرده است.

عاقلی اظهار کرد: در حال حاضر به صورت مستقیم ۲۷ نفر در ارتباط با این محصول مشغول به فعالیت هستند و در حدود ۳۰ مشتری سازمانی بزرگ در ایران داریم که عمدتاً شهرداری‌ها، شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های آبفا و همچنین از حوزه گردشگری هستند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این محصول از ابتدا توسط مهندسین ایرانی طراحی شده و کاملاً بومی است و تمام قابلیت‌هایی را که نرم‌افزارهای مشابه خارجی دارد، این محصول از طریق اینترنت و شبکه وب در اختیار کارکنان سازمان یا حتی مردم قرار می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این که از سال ۹۲ روی این محصول کار می‌شود و دائماً درحال‌توسعه است، افزود: توانستیم در بحث نقشه‌های سه‌بعدی ورود کنیم که برای اولین بار است در ایران این موضوع پیاده‌سازی می‌شود.

وی یادآور شد: این محصول به عنوان نرم‌افزار مرجع توانسته از خروج ارز جلوگیری کند، همچنین برای سال آینده برنامه داریم تا در نمایشگاه جیتکس دبی به عنوان یک محصول دانش‌بنیان و بومی از ایران شرکت کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به این‌که حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته خیلی از تیم‌های دانش‌بنیانی را حفظ کند، افزود: تاکنون توانسته‌ایم از حمایت‌های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری بهره بگیریم و همچنان به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان این حمایت‌ها ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا