ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش شهر پنج ، احمدعلی راهداری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سطح استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات را دارد، افزود: کارآفرینی و ایجاد اشتغال یکی از نیازهای ضروری کشور جهت به ارمغان آوردن زندگی بهتر برای مردم است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بیان کرد: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد و می‌تواند با کارآفرینی، زندگی مددجویان تحت پوشش خود را متحول کند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۳۸۵ نفر از طریق کاریابی و برای ۲ هزار و ۳۷ نفر از طریق راهبری شغلی، ایجاد اشتغال شده و به ۵هزار و ۱۵۶ نفر نیز آموزش‌های لازم برای ایجاد شغل ارائه شده است.

راهداری اظهار کرد: کل تسهیلات پرداخت شده از ابتدای سال، یک‌هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ از سرفصل های بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، اشتغال پایدار روستایی، محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و هم افزایی بانک قرض الحسنه مهر ایران تامین شده است.

وی افزود: کمیته امداد همچنین آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات را دارد و مبلغ تسهیلات برای هر فرد از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان با توجه به نوع شغل اوست. همچنین تسهیلات کارفرمایان نیز به ازای به کار گیری هر مددجو ۱۰۰میلیون تومان است که علاوه بر این، حق بیمه کارفرما نیز تا دو سال بر عهده کمیته امداد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا