موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت از شرکت ها و موسسات خلاق

به گزارش شهر پنج ، یک فوریت طرح حمایت از شرکت‌ها و موسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با ۱۳۶ رای موافق و ۴۲ رای مخالف با این طرح موافقت کردند.

نصرالله پژمانفر در حمایت از یک فوریت این طرح گفت: امروز جریان استکبار در حال تقابل با گفتمان انقلاب اسلامی است. جریان استکبار در دو صحنه سخت‌افزار و جریان نرم در مقابل ما ایستاده است. در حوزه سخت‌افزار که اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و در تقابل با دشمن پاسخ‌های خوبی داده شد. اما باید توجه کنیم که امروز جریان استکبار در حوزه نرم نیز به تقابل با گفتمان انقلاب برخواسته است.

نماینده مردم مشهد بیان داشت: چیزی که تقابل جدی بین گفتمان ما و استکبار ایجاد کرده در حوزه نرم است و استکبار برای نابودی فرهنگ ایران اسلامی تمام تلاش خود را به کار بسته است و رهبر انقلاب هم نگرانی خود را نسبت به تهاجم فرهنگی ابراز کردند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ایجاد گفتمان علم و فناوری بسیار اهمیت دارد. امروز دنیا تشنه محصولات فرهنگی است و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده اند تا محصولات نامناسب فرهنگی خود را به ما عرضه کنند و متأسفانه توسعه محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ایرانی رسوخ کرده است.

نماینده مشهد بیان داشت: باید تولید و توسعه محصولات فرهنگی بومی را در دستور کار قرار دهیم و این کار هم منجر به حراست از هویت ملی و فرهنگی کشور می شود و هم اشتغالزا است.
همچنین در این نشست«محمدحسن آصفری» در مخالفت با تقاضای یک فوریت طرح حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات خلاق و تجاری‌سازی فناوری‌های نرم، گفت: مجلس شورای اسلامی باید اولویت‌های کشور را در دستور کار خود قرار دهد.امروز بازار آشفته ارز صدای مردم را درآورده و قیمت ارز از ۳۰ هزار تومان هم عبور کرده است. مجلس دو طرح در حوزه قیمت ارز تدوین کرده و سوال این است که چرا این طرح‌ها در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد؟

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تعطیلی کارخانجات در برخی از نقاط کشور مشکلات جدی برای مردم ایجاد کرده است. بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور ناتمام مانده یا تعطیل شده است. لازم است مجلس این مسائل را در اولویت بررسی خود قرار دهد.
عضو کمیسیون شوراها تصریح کرد: قیمت کالاها هر روز چندین برابر افزایش پیدا می‌کند. اجاره‌بهای مسکن بسیار سنگین است. برخی از افراد فرار مالیاتی دارند و حاضر نیستند حتی یک ریال مالیات پرداخت کنند اولویت‌های مجلس باید مشکل‌گشای سفره مردم باشد و مسائلی باید در اولویت بررسی در صحن مجلس قرار گیرد که مشکلات معیشتی مردم را حل و فصل کند.

«مالک شریعتی» در موافقت با یک فوریت طرح حمایت از شرکت ها و مؤسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم گفت: رهبر انقلاب تأکید فرمودند که امروز فوریت مسائل کشور اقتصاد و اولویت ما فرهنگ است. بر این اساس ما نباید از اولویت کشور یعنی فرهنگ غفلت کنیم.
وی با اشاره به آسیب های بازهای رایانه ای گفت: بازی های رایانه ای خارجی ارز زیادی را از کشورمان خارج می کنند و لطمه اقتصادی به کشور می زنند. خلق ثروت از حوزه فرهنگ را باید با توجه به ارزش های انقلاب دنبال کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا