آماده تامین فضا برای پیشران‌های اشتغال هستیم

مرجان طریک در گفت و گو با شهر پنج در حاشیه بازدید از کارگاه تخصصی دوخت رومیزی سنتی در شهرستان آق قلا که به همت دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی گلستان در جهاددانشگاهی در حال برگزاری است، اظهار کرد: توسعه مشاغل مبتنی بر هنر می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار و همه پسند منجر شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه تخصصی دوخت رومیزی یک اقدام چندجانبه و پیش برنده است، افزود: از دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان گلستان که در این راستا با همتی مضاعف و نگاهی کارشناسی در حال تلاش و هدایت مسیر است تشکر ویژه می کنم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق قلا با تاکید بر اینکه در این بازدید از روند و فازهای اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی آشنا شدیم، خاطرنشان کرد: شهرستان آق قلا به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد و لباس شناخته شده است که اجرای این طرح در آق قلا می تواند در زمینه سازی، تثبیت و توسعه خلاقیت در طراحی و دوخت انواع مد و لباس کمک شایانی کند.

طریک موضوع اشتغال به ویژه اشتغال هنرمندان را یک معضل جدی دانست و تاکید کرد: به نظر ما می توان با بهره گیری از طرح ملی مشاغل خانگی بخش عمده ای از این دغدغه را مرتفع کرد که ما نیز در این مسیر قطعا در کنار جهاددانشگاهی خواهیم بود.

وی از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق قلا برای برای معرفی پیشرانهای موفق شهرستان و تامین فضا و امکانات آموزشی جهت برگزاری دوره ها خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همدلی و همکاری نتایج مثبتی را در حوزه های مختلف به دست بیاوریم.

به گزارش ایسنا در این بازدید «رابعه مامی» کارشناس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آق قلا مرجان طریک را همراهی میکرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا