صندوق‌های ETF‌ عجیب در راه هستند

به گزارش شهر پنج به نقل از سی‌ان‌ان، شرکت دارایی‌های دیجیتال دفاینس (Defiance) به تازگی انقلاب دیجیتال جدید ETF را برای شرکت‌هایی که تجارت بیشتری با توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT، دارایی‌های دیجیتال ذخیره‌شده در یک بلاک‌چین که در دنیای هنر و کلکسیونی محبوب شده‌اند را راه‌اندازی کرده است.

ETF Defiance NFT مبتنی بر شاخص است و سهام شرکت‌هایی مانند رمزارز بانک سیلورگیت، ای‌بی (شرکت تجارت الکترونیک چند ملیتی آمریکایی)، کمپانی فانکو (Funko ) و شرکت Playboy Plby را در اختیار دارد. سایر ETF های مبتنی بر شاخص مدیریت منفعل نیز همچنان محبوب هستند.

کتی وود، مدیرعامل ارک اینوست (Ark Invest) به تازگی صندوق جدیدی را راه‌اندازی کرده است که به شاخصی از شرکت‌ها مرتبط است که نتایج خوبی برای شفافیت شرکت‌ها به دست می‌آورد. آرک همچنین خانواده‌ای از ETF‌های مدیریت‌شده را ارائه می‌دهد که در آن مدیران به جای تکیه بر شاخص‌ها، سهام یا سایر دارایی‌ها را انتخاب می‌کنند.

مدیریت فعال‌تر ETF ها

در گزارش اخیر Natixis Investment Managers آمده است که انتظار می‌رود میزان دارایی‌ها در ETF هایی که به‌طور فعال مدیریت می‌شوند در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال جاری ۲ برابر شود و شرکت‌های بیشتری به دنبال راه‌اندازی ETF‌های مدیریت شده فعال هستند که بر حوزه‌های خاص بازار سهام تمرکز داشته باشند.

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری VanEck، یکی از مدیران دارایی که اخیرا یک ETF آتی رمزارز راه‌اندازی کرده است نیز یک ETF جدید دارد که به‌طور فعال به سمت فناوری کشاورزی طراحی شده است. این صندوق، با نام VanEck Future of Food ETF و نماد عجیب و غریب YUMY است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود، راه‌اندازی‌های فعال ETF بین‌المللی نیز وجود داشته باشد.

ونگارد، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک اواخر ماه گذشته گفت: قصد دارد یک صندوق سهام انتخابی چین را معرفی کند که سهام شرکت‌های مستقر در دومین اقتصاد بزرگ جهان را خریداری می‌کند.

رونق ETF احتمالا به افزایش سودهای قوی برای شرکت‌های مالی بزرگی که بر بازار مسلط هستند، ادامه خواهد یافت و سهام iShares، بلک راک، ابرشرکت چندملیتی خدمات مالی آمریکایی (BLK)، ارائه‌دهنده ETF SPDR State Street (STT) و مدیر اینوسکو (Invesco)، شرکت خدمات مالی آمریکایی در سال گذشته تاکنون حدود ۳۰ درصد افزایش یافته‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا