۴۱ پژوهشگر برگزیده معرفی می‌شوند/کاهش تخلفات پژوهشی در دانشگاه تهران

دکتر محمدرضا نقوی به جزئیات برگزاری سی‌امین جشنواره پژوهش در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: حدود سه تا چهار ماه طول کشید تا مراحل کار و انتخاب برگزیدگان جشنواره انجام بگیرد و امسال تلاش کردیم روی کیفیت فعالیت‌های پژوهشی همکاران، اساتید و دانشجویان تاکید بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرت ملی و بین‌المللی، رعایت اخلاق در پژوهش، چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر خارجی و برخی عوامل دیگر از جمله معیارهای انتخاب پژوهشگران برای سی‌امین جشنواره پژوهش در دانشگاه تهران عنوان شده است.

وی با بیان اینکه در سی‌امین جشنواره پژوهش دانشگاه تهران ۳۱ نفر مورد تقدیر قرار می‌گیرند، گفت: در حوزه اساتید پژوهشگران پیشکسوت نمونه، پژوهشگران برجسته، پژوهشگران نمونه پنج سال اخیر و پژوهشگران جوان نمونه چهار گروهی هستند که در این جشنواره انتخاب شدند.

نقوی خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی دانشگاه تهران دو عضو هیات علمی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، انتخاب شدند که در کنار دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارای پایان نامه و رساله برجسته و نمونه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارزیابی و نظارت پژوهش دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه تهران در حوزه پژوهش هفت کمیسیون داریم که از روی اطلاعات اعضای هیات علمی، اطلاعات پژوهشی آن‌ها را بررسی و اسامی را به معاونت ارسال می‌کنند و این اسامی طی دو جلسه در کمیسیون راهبردی و شورای پژوهش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت بر اساس آئین‌نامه موجود برای جشنواره انتخاب می‌شوند.

نقوی به ۴۲۳ طرح پژوهشی با قرارداد کاربردی این دانشگاه طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: اعتبار این طرح‌ها بالغ بر ۱۳۲۶ میلیارد ریال است که علاوه بر آن یک سری از طرح‌های بنیادی دیگری داریم که اعضای هیات علمی در واحدها انجام می‌دهند.

وی به آخرین وضعیت پرونده‌های تخلفات پژوهشی در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آمار پرونده‌های مربوط به تخلفات پژوهشی کاهش یافته است و شاید حدود ۱۰ پرونده باشد که در دست رسیدگی است، اما طی سال‌های اخیر اخراجی نداشتیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا