ارتقاء پوشش رادیویی آب‌های سیستان و بلوچستان تا هرمزگان

عباس آذرپیکان افزود: هم اکنون پوشش رادیویی در باند VHF در محدوده A۱ دریایی، از شرق چابهار تا آبهای استان هرمزگان با بهره‌گیری از روزآمدترین تکنولوژی و تجهیزات و احداث سایتهای بدون نیرو برقرار و آماده بهره‌برداری است.

وی، ارتقای ایمنی آبهای ساحلی، تسهیل و تسریع فرایند مدیریت عملیات جستجو و نجات و حفظ جان انسانها و سرمایه های آنها در دریا را از اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: با همکاری ویژه مخابرات شهرستان چابهار سایتهای شرقی نیز ظرف ۱۰ روز آماده و پروژه مذکور به طور کامل آماده بهره‌برداری گردد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه، پوشش کامل رادیویی (VHF,AIS) در آبهای ساحلی استان را فراهم و موجب افزایش ایمنی کشتیرانی و دریانوردی در چارچوب کنوانسیون بین المللی (SAR,SOLAS) و تسریع در واکنش به پیام‌های اضطراری دریایی و عملیات جستجو و نجات در دریای عمان می‌شود.

گفتنی است عملیات اجرایی پروژه پوشش رادیویی سواحل استان دی ماه سال گذشته آغاز و با ایجاد پنج سایت رادیویی پسابندر، بریس، چابهار، گوردیم و بندر شهید رضایی زرآباد پیاده سازی شده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا