پیشنهاد ایجاد کلینیک‌های حقوقی برای حمایت از واحدهای تولیدی

فرهاد اصل ایرانی فام در بازدید از شهرک صنعتی زاهدان اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن در سالی که به تدبیر مقام عظمای ولایت سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها “نام گرفته است و همچنین به سبب اینکه مبنای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بر حمایت از واحد های تولیدی بنا شده است، طرح ایجاد کلینیک های حقوقی برای مشاوره های تخصصی حقوقی به واحد های تولیدی ارایه شده است.

وی افزود: در کنار این گونه حمایت ها به شدت با سفته بازان و دلالان برخورد قانونی نیز می شود، که البته پیش از این دستورالعمل ها به روش های متعددی همچون نصب در تابلو اعلانات ،سامانه پیامکی و همچنین سایت سازمان اطلاع رسانی شده است.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یاد آور شد: علاوه بر این همواره از نقل و انتقال های غیر قانونی ممانعت به عمل آمده است و در این راستا به صورت مستمر، قراردادهای راکد مورد پایش قرار گرفته و قرار دادهای فاقد پیشرفت فیزیکی در هیات های حل اختلاف مطرح و رای فسخ قرار داد اعلام شده است.

اصل ایرانی فام تاکید کرد: قرار است برای واحد هایی که انبار شده اند و یا راکد هستند و صاحبان آن قصد انجام کار تولیدی را ندارند،هیاتی تشکیل و به اصلاح قوانین بپردازد و حتی تغییر کاربری ها نیز بررسی شود.

وی خاطر نشان کرد: اصل و مبنای ما حمایت از واحد های تولیدی و رفع مشکل آنها است، اما چنانچه تخلف و سو استفاده ای صورت پذیرد بدون انعطاف برخورد می کنیم.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بازدید از واحد های تولیدی گفت: عمده مشکل واحد های تولیدی عدم تمکین نظام بانکی از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ، نحوه اخذ تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت، عدم پذیرش وثایق توسط بانک ها و در کل فرآیند های پیچیده ی اخذ تسهیلات بانکی اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان نیز گفت: از سال ۹۸ تا کنون ۱۹جلسه هیات حل اختلاف برگزار شده است که در این جلسات ۶۳۲ پرونده بررسی قرار گرفته اند.

“علیرضا راشکی ” بیان کرد: ماحصل برگزاری این جلسات فسخ قطعی ۲۱۸ فقره قرارداد بوده که ۶۴ هکتار از اراضی صنعتی آماده آزاد سازی است.

وی یاد آور شد: به ۲۴۲ قرار داد نیز اعطای مهلت شده است.

به گزارش ایسنا ، مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای آشنایی با مشکلات واحد های تولیدی از دو واحد تولیدی “سان لی سیما تجارت” تولید کننده انواع چیپس میوه و “سی بل ” تولید کننده انواع پروفیل آلومینیوم واقع در شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی بازدید کرد.

واحد تولیدی سان لی سیما تجارت ، تولید کننده انواع چیپس میوه با ظرفیت سالانه ۵۳۰ تن،سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال و گستره ۲۰۰۰ مترمربع توانسته است برای ۳۰نفر ایجاد اشتغال کند. واحد تولیدی سی بل نیز با سرمایه گذاری۳۲ میلیارد ریال ، اشتغال ۱۱ نفر ، ظرفیت تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن در زمینی به مساحت ۱۰۵۰۰ متر مربع گسترده شده است.

همچنین وی با کارکنان شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان نشست برگزار کرد و به سوالات حقوقی واحد های مختلف پاسخ داد و آنها را راهنمایی کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا