تامین بیش از 1000 هکتار زمین برای اجری طرح ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

عطاء اله اکبری در گفت وگو با شهر پنج – افزود: این تعداد زمین بر اساس مصوبات شورای مسکن استان و پیگیری های مکرر استاندار محترم و رئیس شورای مذکور برای احداث ۴۰ هزار و ۷۲۳ واحد مسکونی در استان تامین شده است تا در کمترین زمان و با بهترین کیفیت شاهد خانه دار شدن دهک های پایین جامعه باشیم.

وی افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده یک هزار و ۳۸ هکتار زمین تامین شده توسط این اداره کل نیاز دوسال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل را پوشش می دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین سهمیه در نظر گرفته شده سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل ۲۳ هزار و ۹۷۱ واحد است که این اداره کل فراتر از برنامه، زمین برای ساخت ۴۰ هزار و ۷۲۳ واحد تامین نموده و این روند همچنان برای افق چهار ساله این طرح مهم ملی با قوت ادامه دارد.

اکبری تصریح کرد: از مجموع اراضی تامین شده توسط این اداره کل بیش از ۱۵۳ هکتار آن برای ساخت هفت هزار و ۹۶۰ واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از پیشگامان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بشمار می رود بطوری که از ۶ آذرماه جاری قبل از پایان نام نویسی متقاضیان ساخت ۱۰۷۶ واحد مسکونی طرح نهضت مسکن در شهرهای زاهدان و زابل توسط این اداره کل آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در پی افزایش تقاضا، مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تا ۳۰ آذر ماه جاری تمدید شده است، گفت : شهروندان استان می‌توانند ثبت‌نام در مرحله نخست نهضت ملی مسکن را در سامانه مربوطه به آدرس https://saman.mrud.ir انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا