ارسال فهرست دارایی‌ دستگاه‌های دولتی تا پایان خرداد ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار اقتصادی شهر پنج، دولت سیزدهم امروز (یکشنبه) نخستین لایحه بودجه خود را با سقف ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، وزرا و روسای ذی‌ربط دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴ اسفند ماه ۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ فهرست شرکت‌های زیرمجموعه خود که مجموع سهام دولت و شرکت های دولتی در آنها کمتر از ۵۰ درصد است را به همراه میزان سهام تحت تملک دولت در هر شرکت، به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذکر شده موظف است پرداخت سود سهم دولت در شرکت‌های اشاره شده را از طریق شرکت‌های مادر در چارچوب قوانین و در مواعد مقرر قانونی به صورت موثر پیگیری کند.

بر این اساس، دولت (خزانه ‌داری کل کشور) مکلف است سود و زیان، سود دریافتی و میزان سهام دولت در این شرکت‌ها را به تفکیک هر شرکت، در گزارش‌های عملکرد مالی دولت منعکس و به روز رسانی کند و ردیف «۱۳۰۱۰۸» به این بند اختصاص دارد.

همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده شد نسبت به تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک‌های دولتی اقدام و مازاد منابع حاصله (با نرخ صفر مالیاتی) را صرف افزایش سرمایه دولت در این بانک‌ها کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا